вторник, 24.09.24
23.8 C
София
26 C
Пловдив
26.1 C
Варна
Search Suggestions

      ВОЙНА НА ПЪТЯ: 9 ЗАГИНАЛИ ЗА ПРАЗНИЦИТЕ

      Всички си задаваме въпроса защо ставаме свидетели на толкова много инциденти по пътищата. Вече има така наречените видеорегистратори, който ще следят какво се случва на пътя. Това заяви Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите по пътищата в студиото на предаването „Тази сутрин“ по БТВ.
      Това един видеорегистратор, който се слага отпред на автомобила, записва абсолютно всичко, включително и вечер, дори и нашите нарушения, заяви той, показвайки един от нововъведените уреди.
      Има дори и процедура, при която тези устройства може да станат част от доказателствения материал при катастрофа или нарушение на пътя, подчерта той.
      Системата за контрол на психичното здраве у нас е доста пропукана, коментира той водачите с доказано психично неразположение у нас. При 4 млн. водачи трудно всички могат да минат психо тест при получаване на книжка за масовата категория В, каза още той.
      Има един портал, където има стотици клипове, качени от именно такива устройства. Това е много популярно и в Италия, Испания.
      Такъв тип заснемания са много популярни, не знаеш дали отсрещното превозно средство има такъв видеорегистратор, затова вниманието е фиксирано. Може този уред да послужи и като веществено доказателство, подобна е и практиката при кражбите на банкоматни устройства не само у нас, подчерта Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите по пътищата.
      Има камера, която снима вътре в купето, има и видимост дори отвън.
      Надявам се този човек да остане без книжка и то за дълго, надявам, че, че ако един човек е с предписани медикаменти няма да седне зад волана, подчерта той в отговор на въпроса защо психично болни хора шофират необезпокоявани.
      За 4 дни загинаха 9 души, това си е една война, която продължава, каза той. По големите празници има трафик, висока скорост – това обяснява големия брой катастрофи.
      Това е една особеност, при която ние не сме видели самата ситуация, ако имаше подобна камера, щяхме да знаем какво се е случило на пътя, подчерта той.
      Ние направихме експеримент с паркирането на инвалидни места именно с тези устройства, ако автомобил паркира наши доброволци отиват и предлагат инвалидна количка на шофьора. Лепим и стикери на тези автомобили, каза той.
      Ако някой ви каже, че глобите от КАТ се събират, не е вярно. Законът е остарял, той е от 1969 г. Ако мислите, че има бързина в законодателната система, това не е така. Трябва всичко да се случва бързо. А не до две години срок както в момента, смята той.

      Според мен това е по-скоро пиар акция, заяви Иван Таков в студиото на БТВ. Идва момента, в който техническото лице ще трябва да докаже дали тази снимка е автентична.
      Според мен въпросът е да бъде разрешен въпросът с паркирането, тези хора паркират като варвари, защото няма условия къде да го направят. Това заяви от своя страна Гергана Владкова, Софийски обществен съвет.
      Идеята е в превенцията и дисциплината, паркове, градини и детски площадки да бъдат освободени от паркираните автомобили. Това смята Павел Христов, депутат от ГЕРБ.
      В момента глобата е 20-30 лв., идеята е да стане 200 лв., за да има превенция, липсва дисциплина у всички шофьори, заяви още той.
      Свикнали сме, където има дупчица да си пъхнем колата си там, колкото и зле да звучи това. Глобата няма тази превенция, а е нужна именно тя.
      В община Варна събираемостта на глобите за паркиране на неразрешени места е около 50 на сто и то само глобите в малък размер, подчерта той.
      Общините полагат много усилия, поне големите такива, но проблемът продължава да седи, има и други варианти за придвижване на територията на всички общини, подчерта той.
      За мен тези глоби са свързани с другите глоби в закона за движение по пътищата. Представете си един подреден град, в който се знае къде да се паркира, къде има място за детска площадка и прочие, подчерта от своя страна Владова. В момента такива градове у нас няма.
      Таксата е сума, която гарантирано постъпва в бюджета на общината, каза тя.
      Според мен в момента тази промяна се прави, за да се оправдае цената, която плащаме за синя и зелена зона. Това заяви Таков от Комисията по транспорт, СОС. Ако поправката мине и на второ четене, се развързват ръцете на общините. Това е по-скоро такса, а не цена.
      Целта ни е да се положи стъпка в посока към одобряване на паркирането, да не става на пешеходни зони. Няма нищо общо със синята или зелената зона, смята Павел Христов. Паркингите са част от задълженията на общините и те работят активно, каза още той.
      Защо държавата се меси в отношенията на местно ниво, тоест в работите, свързани с паркирането, попита Владкова. Има и в момента глоби по 500, 1000 лв. в градинки и детски площадки.
      Нека Общинския съвет сам да определя таксата и съответната цена за паркиране на определените места.
      Това се прави заради 4-те големи общини у нас. Не можем да сравняваме община Червен бряг със София, пък заяви Таков.
      Ще имаме граждански протест, подчерта Владкова. Това ще се случи при гласуването на закона на второ четене. Нека всеки гражданин, който е против търгуването с пътища, нека дойде и да ни подкрепи.

      - Реклама -
      СВЪРЗАНИ НОВИНИ

      ОСТАВИ КОМЕНТАР

      Моля, въведете коментар!
      Моля, въведете името си тук

      - Реклама -

      НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

      Зареждане...
      - Реклама -

      ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ