България е туристическа дестинация № 1, посочва проучване на „Дискавъри ченъл“ сред повече от 30 000 зрители на телевизията. Това обявиха представители на телевизионната компания по време на Шестата международна среща на туроператорите в Пловдив.
Зрителите на „Дискавъри ченъл“ са посочили нашата страна като най-желаното място за посещение в Европа, обясни Жерар де Фровил от ръководството на медията. Според него това се дължи на кампанията с Министерството на туризма, която представя България с видеоклип по 4 телевизионни канала.
„Пловдив е изключително интересен град за проектите на канала“, каза Лорънс Пейвли от екипа за международните продажби на „Дискавъри ченъл“, намиращ се в Лондон. Той каза, че при сегашното си посещение в града под тепетата ще направят много снимки, а по-късно планират да се върнат отново и да заснемат филм за Пловдив.
Над 110 туристически организации от 16 държави участват в престижния форум, който беше открит от заместник-министърa на туризма Ирена Георгиева, кметът на Пловдив Иван Тотев и солунският му колега Янис Бутарис. Акцентът на срещата е събитийният туризъм.
Пловдив бележи 10,16 % ръст на реализираните нощувки за първите два месеца на годината спрямо същия период за 2014 г. Градът е и с най-добри показатели за януари и февруари 2015 година в сравнение с останалите водещи градове в България. Една от причините е спечелената титла „Европейска столица на културата за 2019 година“, както и стартиралите в тази връзка проекти и събития, смята общината на града.