Комисията за защита на потребителите забрани на група производители да подвеждат потребителите с етикети, които обозначават, че стоката е „за деца“.
Става въпрос за наименования на приказни герои, за умалителни имена на самите производители или пък за конкретно посочване, че продуктът е „за деца”, „детска мечта” и т.н.”
Проверката показва, че тези продукти не се отличават от останалите, на които няма такъв надпис. Според комисията това е заблуда, защото родителите винаги са склонни да закупят това, което според тях би било по-качествено, по-полезно”, обясни директорът на КЗП Димитър Маргаритов.
Сред въпросните изделия попадат колбаси, лютеница, майонеза. „Все продукти, които се потребяват широко и при които родителите наистина биха могли да се подведат от посланието, че ще закупят и дадат на своите деца нещо, което ще бъде различно от това, което самите те консумират. Нито на национално, нито на европейско ниво има законов акт, който да въвежда различни стандарти, с които продуктите да бъдат съобразени, за да могат да бъдат съответно и диференцирани”, коментира Маргаритов.
Председателят подчерта, че в случая не става дума за конкретна опасност за здравето, а за нелоялна търговска практика, която се изразява в опит родителите да бъдат заблудени, че купуват нещо, което е по-добро за техните деца. Комисията е издала заповеди за забрана на тази практика на всеки от производителите. Санкциите за подобно нарушение по закон могат да достигнат до 30 000 лв.