Search Suggestions
      вторник, 29.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Институт за пътна безопасност: ТОЛ системата е заложник на корупционни зависимости

          ТОЛ системата е заложник на политически и корупционни зависимости. Не спомогна за подобряването на управлението на трафика, безопасността, националната свързаност и не увеличи сигурността по пътищата. Това написаха от Институа за пътна безопасност в позиция до медиите.

          - Реклама -

          Ето какво написаха:

          България изпитва критична нужда от поддръжка и модернизация на пътищата, за което е необходимо устойчиво инвестиране. Изградената вече ТОЛ система трябваше да спомогне за подобряването на управлението на трафика, безопасността, националната свързаност и да увеличи сигурността по пътищата. На практика тя се превърна в заложник на политически и корупционни зависимости.

          Анализ на Института за пътна безопасност показва, че България е единствената страна в Европейския съюз, в която ТОЛ системата работи на загуба. Πpиxoдитe oт cъбpaнитe тaĸcи дo мaй мeceц тaзи гoдинa, ca 205 млн. лв., ĸoeтo e нaпoлoвинa пo-мaлĸo oт cъбpaнитe 392 млн. лв. пpиxoди oт eлeĸтpoнни винeтĸи пpeз 2019 г. (ĸoгaтo вce oщe нямaшe тoл cиcтeмa). A тpябвa дa ce cъбepaт пoнe oщe 185 млн. лв. дo ĸpaя нa гoдинaтa, зa дa мoжe cиcтeмaтa пoнe да ce caмoиздъpжa. В същото време е налице напълно погрешна концепция за управление.

          Тя се изразява в:

          – необосновано раздут щат от служители /912 души/, при похарчени 180 млн. лв. за видеонаблюдение и сателитен контрол;

          –  при общ брой от  295  рамки за установяване на нарушения работят само 28 броя;

          –  не са обработени над 200 000 броя нарушения;

          –  необосновано е намален обхватът на ТОЛ системата, както е и налице престъпно ниската тарифа на изминат километър.

          Всичко това превръща българската държава в донор на международния и национален превоз на стоки и товари. Надеждите, че служебното правителство ще промени и изсветли управлението на ТОЛ системата също останаха напразни. Единственото нещо, което се направи, бе да се подмени ръководството с конкурс, при който отново нямаше публичност на концепциите.

          Институтът за пътна безопасност настоява незабавно да се оптимизира обхвата на таксуваната мрежа, както и да се съкрати необосновано големия брой служители в Националното ТОЛ управление.

          ТОЛ системата е заложник на политически и корупционни зависимости. Не спомогна за подобряването на управлението на трафика, безопасността, националната свързаност и не увеличи сигурността по пътищата. Това написаха от Институа за пътна безопасност в позиция до медиите.

          - Реклама -

          Ето какво написаха:

          България изпитва критична нужда от поддръжка и модернизация на пътищата, за което е необходимо устойчиво инвестиране. Изградената вече ТОЛ система трябваше да спомогне за подобряването на управлението на трафика, безопасността, националната свързаност и да увеличи сигурността по пътищата. На практика тя се превърна в заложник на политически и корупционни зависимости.

          Анализ на Института за пътна безопасност показва, че България е единствената страна в Европейския съюз, в която ТОЛ системата работи на загуба. Πpиxoдитe oт cъбpaнитe тaĸcи дo мaй мeceц тaзи гoдинa, ca 205 млн. лв., ĸoeтo e нaпoлoвинa пo-мaлĸo oт cъбpaнитe 392 млн. лв. пpиxoди oт eлeĸтpoнни винeтĸи пpeз 2019 г. (ĸoгaтo вce oщe нямaшe тoл cиcтeмa). A тpябвa дa ce cъбepaт пoнe oщe 185 млн. лв. дo ĸpaя нa гoдинaтa, зa дa мoжe cиcтeмaтa пoнe да ce caмoиздъpжa. В същото време е налице напълно погрешна концепция за управление.

          Тя се изразява в:

          – необосновано раздут щат от служители /912 души/, при похарчени 180 млн. лв. за видеонаблюдение и сателитен контрол;

          –  при общ брой от  295  рамки за установяване на нарушения работят само 28 броя;

          –  не са обработени над 200 000 броя нарушения;

          –  необосновано е намален обхватът на ТОЛ системата, както е и налице престъпно ниската тарифа на изминат километър.

          Всичко това превръща българската държава в донор на международния и национален превоз на стоки и товари. Надеждите, че служебното правителство ще промени и изсветли управлението на ТОЛ системата също останаха напразни. Единственото нещо, което се направи, бе да се подмени ръководството с конкурс, при който отново нямаше публичност на концепциите.

          Институтът за пътна безопасност настоява незабавно да се оптимизира обхвата на таксуваната мрежа, както и да се съкрати необосновано големия брой служители в Националното ТОЛ управление.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Бургас беше домакин на националната премиера на романа „Адажио за Мария“ на Георги Бърдаров

          Бургас стана домакин на националната премиера на най-новия роман на Георги Бърдаров – „Адажио за Мария“, състояла се на 28 юли в Библиотека „Пейо...

          Международни екипажи се включиха в гасенето на пожарите в Благоевградско

          Български, словашки и унгарски екипажи с вертолети AS-532 AL Cougar, Black Hawk и Caracal се включиха днес в действията за потушаването на пожара над...

          Активират система за ранно предупреждение заради пожар край Мелница

          Пожарът между хасковските села Устрем и Срем и непредвидимата посока на вятъра са причината областният управител на Ямбол Николай Костадинов да задейства системата за...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions