Search Suggestions
      петък, 12.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Железопътният трафик в Германия е блокиран заради стачка на машинистите

          Стачка на германските машинисти предизвика широкообхватни прекъсвания в железопътната мрежа на страната, съобщи АФП. Профсъюзът на машинистите настоява за подобрени условия на труд.

          - Реклама -

          „Само 20 % от влаковете на дълги разстояния се движат, а в някои региони железопътният транспорт е спрян изцяло“. Това заяви Ахим Щаус, говорител на железопътния оператор Дойче бан. „В крайна сметка страните трябва да преговарят, но намирам за проблематично, че ние, пътниците, трябва да се примирим с това“, каза разгневен пътник.

          Стачката беше обявена от профсъюза GDL, след като първият кръг от преговорите за заплатите с ръководителите на железниците се провали. Профсъюзът иска увеличение на заплатата с 555 евро на месец, необлагаем бонус от 3000 евро, за да се справи с инфлацията, и намаляване на работното време от 38 на 35 часа седмично. Това споразумение ще бъде сключено за 12 месеца, като след това ще последват нови преговори. „Дойче бан“ предложи 11-процентно увеличение на заплатите, както и инфлационен бонус в размер до 2850 евро, но отхвърли намаленото работно време като прекомерно.

          По-рано тази година поредица от стачки на по-големия транспортен профсъюз EVG в железопътната мрежа предизвикаха широко разпространени транспортни нарушения. 

          Стачка на германските машинисти предизвика широкообхватни прекъсвания в железопътната мрежа на страната, съобщи АФП. Профсъюзът на машинистите настоява за подобрени условия на труд.

          - Реклама -

          „Само 20 % от влаковете на дълги разстояния се движат, а в някои региони железопътният транспорт е спрян изцяло“. Това заяви Ахим Щаус, говорител на железопътния оператор Дойче бан. „В крайна сметка страните трябва да преговарят, но намирам за проблематично, че ние, пътниците, трябва да се примирим с това“, каза разгневен пътник.

          Стачката беше обявена от профсъюза GDL, след като първият кръг от преговорите за заплатите с ръководителите на железниците се провали. Профсъюзът иска увеличение на заплатата с 555 евро на месец, необлагаем бонус от 3000 евро, за да се справи с инфлацията, и намаляване на работното време от 38 на 35 часа седмично. Това споразумение ще бъде сключено за 12 месеца, като след това ще последват нови преговори. „Дойче бан“ предложи 11-процентно увеличение на заплатите, както и инфлационен бонус в размер до 2850 евро, но отхвърли намаленото работно време като прекомерно.

          По-рано тази година поредица от стачки на по-големия транспортен профсъюз EVG в железопътната мрежа предизвикаха широко разпространени транспортни нарушения. 

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ЕС удължава санкциите срещу руски официални лица във връзка с Украйна

          Държавите от Европейския съюз се договориха да продължат с още шест месеца санкциите във връзка с войната в Украйна, насочени срещу над 2500 руски...

          Орбан се обърна срещу Путин: Това е недопустимо!

          Той подчерта, че Унгария изразява пълна солидарност със своя „исторически съюзник“ Полша, въпреки различията в някои политически въпроси.

          Русия и Беларус започват съвместно военно учение, Западът следи с тревога

          От днес до 16 септември на територията на Беларус се провеждат големи съвместни военни учения между беларуската и руската армия под името

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions