Столична община пусна движението при детелината на бул. „България“ към Бояна и Околовръстното шосе.
„Въпреки, че от Столична община не е изпълнено изискването за рамка за височина на камионите, удобството на гражданите е най-важно“, заявиха от Пътната агенция преди дни. АПИ обръща внимание, че липсват ограничители против сблъсък в зоната на опорите на мостовото съоръжение, както и на рамка, която да ограничава преминаването на моторни превозни средства с висок габарит. Мерките са предписани в поръчания от самата Столична община на Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) проект за временно укрепване на съоръжението.
„АПИ е готова да съдейства на Столична община с експертно мнение за подобряване сигурността покрай съоръжението. АПИ очаква в рамките на следващата седмица СО да реализира тези защитни мерки около съоръжението, и да изпрати покана за комисия, с която АПИ, СО и СДВР да приемат времената организация на движението, с което да се узакони отварянето на пътя под моста. С тези действия ще се реши проблема и ще се улесни трафикът и пътуването на столичани“, се казва още в съобщението.
От Столична община заявиха в събота, че позицията на АПИ за неизпълнени изисквания не отговаря на истината, като „всява неоснователен предизборен страх и е срам за нивото на институциите в България.“
„СО категорично отхвърля твърденията на АПИ от петък и заявява, че укрепването на моста е безопасно и не застрашава живота на гражданите. Укрепването е изпълнено прецизно и спрямо всички инженерни предписания на строителните експерти от УАСГ и законовите и технически изисквания“, заявиха от пресцентъра на Общината и посочиха, че позицията на АПИ е „класически пример на манипулативни твърдения и неистини с цел създаване на хаос, не търсене на решение.“
„СО няма правно задължение да съгласува временната организация за движение с АПИ за отварянето на движението на детелината. Проведената комуникация между двете институции относно въвеждане на временната организация е израз на желание за междуинституционален диалог, и няма задължителен характер. Нещо повече – в кореспонденцията между АПИ и СО, АПИ в писмена форма се съгласява да потвърди изготвената временна организация от СО при промяна на 4 точки, като същите са изпълнени от СО и не засягат конструкцията на моста, а са свързани със сигнализацията“, се казва още в изявлението на Столична община.
На 1 октомври Европейският център за транспортни политики чрез председателя си Диана Русинова сезира чрез сигнал с входящ номер и.ф. главен прокурор по случая с пътната връзка между път II-16 (Околовръстен път) и бул. „България“. В сигнала се настоява да се извърши проверка защо Столична община бездейства. Към документа са прикачени и снимки, на които ясно се виждат компрометираните участъци от моста, които и към днешна дата не са поправени.