Search Suggestions
      вторник, 01.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Железничарите искат спешна среща с транспортния министър

          Председателите на Синдикат на железничарите в България към КНСБ, Национален железничарски синдикат към КТ „Подкрепа“, Федерация на транспортните работници към КТ „Подкрепа“ и Съюз на транспортните синдикати в България настояват за спешна среща с министъра на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова.

          - Реклама -

          В свое отворено писмо те посочват, че са научили от медиите за течащата подготовка на нова процедура за избор на железопътен превозвач за пътнически превози и същевременно отлагане на края на действащия договор на Държавата с „БДЖ – ПП“ ЕООД с една година. Синдикатите твърдят, че са държани в изолация от тези процеси.

          Железничарите искат от министъра на транспорта и съобщенията отговори на следните въпроси:

          1. Кое наложи спешното удължаване срока на договора с една година между Държавата и „БДЖ – ПП“ ЕООД? Може би конкурентите на държавния превозвач не са готови за процедурата?
          2. Защо поръчката се разделя на лотове, след като:
          • След изготвената пазарна оценка за железопътния сектор, определящ обхвата на задължението за извършване на обществена услуга, се дава приоритет на Вариант 1 „Възлагане на задълженията за обществена услуга в един пакет за цялата мрежа“.
          • Няма изготвена национална транспортна схема.
          • Определя се лот като направление, а не на териториален принцип. Какво се случва по това направление с обслужването на отклоненията и второстепенните линии?
          1. По какви критерии се определят отделните лотове? Ако се получи така, че по единия от лотовете не се яви кандидат, какво се случва, или може би се дава на държавния превозвач?
          2. Осъществяването на превоз на пътници е свързано с много дейности: изготвяне и изпълнение на ГДВ, осигуряване на ПЖПС, осигуряване на правоспособен персонал, експлоатация, ремонт, екипиране, почистване, обвръзки и др. В тази връзка, по какъв начин и как ще се повиши ефективността при разделяне на поръчките на лотове?
          3. Каква е позицията на българската страна и в частност на МТС, за да се защити общественият и държавен интерес?
          4. Като говорим за „прозрачност“, защо социалните партньори продължават да се държат на „тъмно“ по поставените въпроси?

          Синдикатите очакват в най-скоро време да се срещнат с министър Стоянова и да обсъдят тези проблеми.

          Председателите на Синдикат на железничарите в България към КНСБ, Национален железничарски синдикат към КТ „Подкрепа“, Федерация на транспортните работници към КТ „Подкрепа“ и Съюз на транспортните синдикати в България настояват за спешна среща с министъра на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова.

          - Реклама -

          В свое отворено писмо те посочват, че са научили от медиите за течащата подготовка на нова процедура за избор на железопътен превозвач за пътнически превози и същевременно отлагане на края на действащия договор на Държавата с „БДЖ – ПП“ ЕООД с една година. Синдикатите твърдят, че са държани в изолация от тези процеси.

          Железничарите искат от министъра на транспорта и съобщенията отговори на следните въпроси:

          1. Кое наложи спешното удължаване срока на договора с една година между Държавата и „БДЖ – ПП“ ЕООД? Може би конкурентите на държавния превозвач не са готови за процедурата?
          2. Защо поръчката се разделя на лотове, след като:
          • След изготвената пазарна оценка за железопътния сектор, определящ обхвата на задължението за извършване на обществена услуга, се дава приоритет на Вариант 1 „Възлагане на задълженията за обществена услуга в един пакет за цялата мрежа“.
          • Няма изготвена национална транспортна схема.
          • Определя се лот като направление, а не на териториален принцип. Какво се случва по това направление с обслужването на отклоненията и второстепенните линии?
          1. По какви критерии се определят отделните лотове? Ако се получи така, че по единия от лотовете не се яви кандидат, какво се случва, или може би се дава на държавния превозвач?
          2. Осъществяването на превоз на пътници е свързано с много дейности: изготвяне и изпълнение на ГДВ, осигуряване на ПЖПС, осигуряване на правоспособен персонал, експлоатация, ремонт, екипиране, почистване, обвръзки и др. В тази връзка, по какъв начин и как ще се повиши ефективността при разделяне на поръчките на лотове?
          3. Каква е позицията на българската страна и в частност на МТС, за да се защити общественият и държавен интерес?
          4. Като говорим за „прозрачност“, защо социалните партньори продължават да се държат на „тъмно“ по поставените въпроси?

          Синдикатите очакват в най-скоро време да се срещнат с министър Стоянова и да обсъдят тези проблеми.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          10-годишно дете загина при пътен инцидент в община Генерал Тошево

          Десетгодишно дете велосипедист е загинало днес при катастрофа в село Сърнино, община Генерал Тошево, предаде БНР. Лек автомобил блъска внезапно изскочилото на пътя дете. Шофьорът сам...

          Константин Бачийски: Общият ни проект с Христанов ще обедини формации и хора, борещи се с корупцията

          "Константин Бачийски: Общият ни проект с Иван Христанов ще се позиционира в политическия център. За нас понятия като "ляво" и "дясно" са остарели. Ние...

          Константин Бачийски: Възможно е случващото се с ПП да е добре организиран сценарий на фотостудиото на Пеевски (ВИДЕО)

          "Възможно е случващото се с ПП да е добре организиран сценарий на фотостудиото на Пеевски. Това е въпрос, на който трябва да си отговорим....

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions