Search Suggestions
      неделя, 26.01.25
      Search Suggestions

          Всички услуги на ИА „Автомобилна администрация“ ще са електронни от 2026 г.

          От 2026 г. всички услуги на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ ще станат електронни. Шофьорите и фирмите ще могат да кандидатстват за издаване на документи или да плащат необходимите такси и през мобилно приложение.

          Това стана ясно на среща на заместник министър-председателя и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов с представители на браншовите организации в областта на автомобилните превози.

          „Така ще елиминираме бюрокрацията и нерегламентираните практики, които пречат на бизнеса“, обясни той.

          Вицепремиерът смята да предложи и единен орган да поеме контрола на безопасността по пътищата. „В момента водачите могат да бъдат спирани от представители на най-разнообразни институции – някои следят за винетки, други – за претоварване, трети – за нещо друго. Така поддържаме един куп администрации и се отварят възможности за изнудване и корупция. Този орган трябва да е към МВР“, смята Гроздан Караджов.

          Той подчерта, че облекчаването на административна тежест ще бъде един от приоритетите му.

          „Заедно ще набележим конкретни мерки и решения, така че да постигнем положителен ефект върху бизнеса. Всички поставени проблеми ще бъдат обсъдени и с другите институции, така че да бъдат намалени административните тежести и облекчени процедурите, там където е възможно“, отбеляза Гроздан Караджов.

          На срещата бяха обсъдени и конкретни мерки за облекчаване на товарния трафик през граничните пунктове с Турция. Една от идеите на транспортния бранш е за пускането на Ро-Ро ферибот от Бургас до Турция, което според превозвачите би довело до намаляване на трафика през турската граница с около 200-300 камиона на ден. „Имате пълната ми подкрепа това да се случи в най-кратки срокове“, каза Караджов, който нареди на международната дирекция в министерството да окаже съдействие максимално бързо.

          Поставен бе въпросът за липсата на професионални водачи. По данни на браншовите организации над 80% от дружествата има недостиг на кадри, а около 15% от превозните средства, използвани за международен транспорт, не са в употреба поради липса на квалифициран персонал. Като решение на този проблем от бранша посочиха, че е необходимо да се намали срокът за издаване на разрешителни за работа, на водачи от страни извън ЕС, както и създаване на политика за подготовката на кадри в България.

          Обсъдени бяха и теми свързани с тол системата, въвеждането на европейското законодателство за командироването на водачите, предприемане на действия за справяне с нерегламентираните превози, както и ускоряване на нормативните промени в сектора.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          Search Suggestions
              Search Suggestions