За мен е важно политически България да влезе в ядрото на ЕС, защото винаги съществува опасността да бъдем изтласкани към периферията. Това ще бъде лошо и за хората. България е икономически по-подготвена от Хърватия и други страни, които влязоха в еврозоната. Ние нямаме финансов суверенитет. Във валутен борд сме от 1997 г. насам, което значи, че липсва наша собствена монетарна политика”. Това заяви бившият премиер Сергей Станишев в ефира на Нова.
По думите му политическите проблеми се нагнетяват повече, отколкото са в действителност.
„Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов ни е коалиционен партньор в момента. От управлението БСП може да излезе и с някаква стабилизация. Отношението към кабинета трябва да се гради на база ясни условия. За конкретни политики трябва да се говори с всички”, добави още той.
Сер–ГЕЙ!
ЛОБИСТИТЕ НА ЕВРОТО В БЪЛГАРИЯ СА В СИТУАЦИЯ НА ДЪРЖАВНА ИЗМЯНА И ПЕРМАНЕНТЕН ПРЕВРАТ.
За суверенитета на България са дадени стотици хиляди жертви, а някакви отпадъци са готови да го харижат на ЕЦБ заради своето удобство, при условията на грубо наручение на чл. 1, ал. 2 и 3 от Конституцията на Република България. Тези отпадъци заслужават смърт и пълна конфискацията на активите. И за това има законно решение…
Присъединяването на България към Еврозоната е доброволно приемане на чуждо владичество в нарушение на член 1, ал. 2 и 3 от Конституцията на Р България. Това важи и за всички замесени в този процес през годините.
Законът за прякото участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление (ЗПУГДВМС) има за цел да регламентира механизмите за пряко участие на гражданите в управлението на страната. Въпреки това, определени разпоредби от този закон ограничават конституционното право на гражданите да участват непосредствено във вземането на решения, което е залегнало в чл. 1, ал. 2 и 3 от Конституцията на Република България.
**Противоречия:**
1. **Инициатива за референдум:** Чл. 13, ал. 7 от ЗПУГДВМС предвижда, че Народното събрание може да отхвърли предложение за произвеждане на национален референдум, ако прецени, че въпросът не е от значим обществен интерес или противоречи на закона. Тази разпоредба дава широка дискреция на парламента и може да ограничи правото на гражданите да инициират референдуми по въпроси, които те смятат за важни.
2. **Задължителност на резултатите от референдума:** Според чл. 23, ал. 1 от ЗПУГДВМС, резултатите от национален референдум са задължителни, ако в гласуването са участвали не по-малко от участвалите в последните парламентарни избори и ако повече от половината от тях са отговорили положително. Тези изисквания могат да затруднят приемането на решения чрез референдум, дори когато значителна част от обществото подкрепя дадена инициатива.
3. **Ограничения по теми:** Чл. 9, ал. 2 от ЗПУГДВМС изключва възможността за произвеждане на референдуми по въпроси, свързани с държавния бюджет, данъчното облагане и международни договори. Това ограничава обхвата на прякото участие на гражданите в ключови области на държавната политика.
**Конституционни принципи:**
Конституцията на Република България утвърждава принципа на народния суверенитет в чл. 1, ал. 2: „Цялата държавна власт произтича от народа. Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция.“ Освен това, чл. 1, ал. 3 гласи: „Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет.“
Тези разпоредби подчертават правото на гражданите да участват пряко в управлението на държавата. Ограниченията, наложени от ЗПУГДВМС, могат да бъдат разглеждани като противоречащи на тези конституционни принципи, тъй като стесняват възможностите за пряко участие на гражданите във вземането на решения.
**Заключение:**
Въпреки че ЗПУГДВМС има за цел да регламентира формите на пряко участие на гражданите, някои негови разпоредби могат да бъдат считани за ограничаващи конституционното право на народа да упражнява своя суверенитет непосредствено. Това поражда въпроси относно съответствието на закона с Конституцията и необходимостта от неговото преразглеждане, за да се гарантира пълното упражняване на правата на гражданите.
Конституцията на Република България утвърждава принципа на непосредствено действие на нейните разпоредби в чл. 5, ал. 2: „Разпоредбите на Конституцията имат непосредствено действие.“ ([parliament.bg](https://www.parliament.bg/bg/const?utm_source=chatgpt.com))
Това означава, че конституционните норми се прилагат пряко и не изискват допълнителна законова уредба за своето действие. В контекста на Закона за прякото участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление (ЗПУГДВМС), всяка разпоредба, която ограничава или стеснява конституционното право на гражданите да участват непосредствено във вземането на решения, може да бъде разглеждана като противоречаща на Конституцията.
Например, ограниченията, наложени от ЗПУГДВМС върху инициативата за референдум, задължителността на резултатите от референдума и тематичните ограничения, могат да бъдат оспорени на основание на непосредственото действие на конституционните разпоредби, които гарантират правото на гражданите на пряко участие в управлението.
В този смисъл, всяка законова разпоредба, която ограничава прякото участие на гражданите, следва да бъде преценена спрямо принципа на непосредствено действие на Конституцията, като се има предвид, че конституционните норми имат върховенство и пряко приложение в правния ред на страната.
Като член на еврозоната, България ще участва в процеса на вземане на решения в Европейската централна банка (ЕЦБ) чрез управителя на Българската народна банка, който ще бъде част от Управителния съвет на ЕЦБ. Въпреки това, нито една държава членка няма индивидуално право на вето върху решенията на ЕЦБ.
**Структура на вземане на решения в ЕЦБ:**
– **Управителен съвет:** Състои се от шестимата членове на Изпълнителния съвет на ЕЦБ и управителите на националните централни банки на държавите от еврозоната. Този орган отговаря за формулирането на паричната политика, включително определянето на лихвените проценти и предоставянето на насоки за изпълнение на тази политика.
– **Изпълнителен съвет:** Включва председателя, заместник-председателя и четирима други членове, назначавани с общо съгласие от правителствата на държавите членки от еврозоната. Този съвет изпълнява паричната политика в съответствие с насоките, определени от Управителния съвет, и управлява ежедневните операции на ЕЦБ.
– **Генерален съвет:** Докато съществуват държави членки на ЕС, които не са приели еврото, Генералният съвет включва председателя и заместник-председателя на ЕЦБ, както и управителите на националните централни банки на всички държави членки на ЕС. Този орган има консултативни функции и участва в събирането на статистическа информация и докладването.
**Процес на вземане на решения:**
Решенията в Управителния съвет на ЕЦБ обикновено се вземат с обикновено мнозинство. В случай на равенство на гласовете, гласът на председателя е решаващ. Това означава, че нито една държава членка, включително България след присъединяването си към еврозоната, не разполага с право на вето върху решенията на ЕЦБ.
В заключение, след присъединяването си към еврозоната, България ще участва активно в процеса на вземане на решения в ЕЦБ, но няма да има право на вето върху тези решения.
На кой му дреме за твоите мераци и въобще, чий педалски интерес защитаваш
За теб? Дали не си обещавал неща срещу пари или подкрепа,или постове за фамилията ти?
ИСКАМ ЕВРО ПОВЕЧКО
Мръсен украинец заслужаваш да увиснеш на въжето за предателство
Къща мекере.
Ти пък от де се излюпи!
КАКВО ТИ ДАДЕ ЕС ?УБИВА ЖЕВОТНИТЕ НА НАРОДА ,УНИЩОЖИ ЗЕМИТЕ НИ,УБИ СЕЛСКОТО СТОПАНСТВО-ПОМЯТА Е ПЪЛНА!
Измекяр.
Ама ти не си важен, за да сееш „мъдростите си“
Пълен боклук,напускаме БСП,отиваме ние в МЕЧ! !!
СЪР ГЕЙ
Продажник,а ние
Ебати евреина.
Ебати и гнусара пак се появи
Нищо общо. Мандата ти в еп – свършва. Такива като теб не стават за нищо друго – освен за лъжи,кражба от държавното и ,,много говорене“.