Медиите отдавна са се превърнали в активен участник в политическия дебат, заяви депутатът от ГЕРБ-СДС и заместник-председател на Комисията по външна политика в Народното събрание Тома Биков.
- Реклама -
Според него в България и в Западния свят всяка медия има своята гледна точка, като някои показват разбиране към определени политици, докато са безкомпромисни към други.
Това е причината за нарастващото обществено недоволство към медии, които се представят за безпристрастни, но реално не са. По думите му, когато се смени политическата конфигурация, виждаме как определени медии стават опозиционни, а после стават по-меки – което е форма на двоен стандарт.
„Цената за това е, че днес тези медии са подложени на сериозна атака“, посочи Биков.
Финансиране на медиите и идеологически зависимости
Около 5% от всяка европейска програма се отделят за медийна политика и реклама на проектите, както и на самите европейски фондове, обясни Тома Биков.
Националните телевизии и радиа получават най-много средства, тъй като разпределението зависи от влиянието на медиите. Не се поемат конкретни ангажименти извън рекламата на европейските фондове, подчерта той.
Част от медиите обаче са се позиционирали с идеологическа мотивация, като се представят за „независими“ и очакват да получават финансиране на тази основа.
„Напрежението в журналистическата гилдия идва именно от този модел – когато някои медии наричаха другите ‘купени’, а себе си ‘независими’, но сега този подход им носи обратен ефект“, коментира Биков.
Медиите отдавна са се превърнали в активен участник в политическия дебат, заяви депутатът от ГЕРБ-СДС и заместник-председател на Комисията по външна политика в Народното събрание Тома Биков.
- Реклама -
Според него в България и в Западния свят всяка медия има своята гледна точка, като някои показват разбиране към определени политици, докато са безкомпромисни към други.
Това е причината за нарастващото обществено недоволство към медии, които се представят за безпристрастни, но реално не са. По думите му, когато се смени политическата конфигурация, виждаме как определени медии стават опозиционни, а после стават по-меки – което е форма на двоен стандарт.
„Цената за това е, че днес тези медии са подложени на сериозна атака“, посочи Биков.
Финансиране на медиите и идеологически зависимости
Около 5% от всяка европейска програма се отделят за медийна политика и реклама на проектите, както и на самите европейски фондове, обясни Тома Биков.
Националните телевизии и радиа получават най-много средства, тъй като разпределението зависи от влиянието на медиите. Не се поемат конкретни ангажименти извън рекламата на европейските фондове, подчерта той.
Част от медиите обаче са се позиционирали с идеологическа мотивация, като се представят за „независими“ и очакват да получават финансиране на тази основа.
„Напрежението в журналистическата гилдия идва именно от този модел – когато някои медии наричаха другите ‘купени’, а себе си ‘независими’, но сега този подход им носи обратен ефект“, коментира Биков.
Всяка медия има хранопровод и …Задник!