Близо 60% от българите подкрепят изучаването на религия в училище и вярват, че това ще допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това сочат данните от проучване на социологическа агенция „Тренд“.
- Реклама -
Мнозинството от българите (57%) одобрява въвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата. Малко над една четвърт (26%) са по-скоро или категорично против. Одобрението е по-ниско от средното сред най-младите и по-високо сред хората над 70 г.
Идеята предметът да бъде съобразен с вярата на учениците (например православните да изучават православие, католиците – католицизъм, а мюсюлманите – ислям) се възприема по-нюансирано – 44% в някаква степен я подкрепят, докато 38% са против.
6 от 10 души са на мнение, че обучението по религия може да допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това посочват по-често от средното жените и респондентите над 60 г. Близо една четвърт (23%) са на противоположна позиция, като това е най-силно изразено сред хората под 30-годишна възраст.
Проучването, посветено на нагласите спрямо изучаването на религия в училище, е направено по поръчка на вестник „24 часа“. То е реализирано в периода между 10 и 16 март 2025 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ с таблет сред 1020 души на възраст 18+.
Близо 60% от българите подкрепят изучаването на религия в училище и вярват, че това ще допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това сочат данните от проучване на социологическа агенция „Тренд“.
- Реклама -
Мнозинството от българите (57%) одобрява въвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата. Малко над една четвърт (26%) са по-скоро или категорично против. Одобрението е по-ниско от средното сред най-младите и по-високо сред хората над 70 г.
Идеята предметът да бъде съобразен с вярата на учениците (например православните да изучават православие, католиците – католицизъм, а мюсюлманите – ислям) се възприема по-нюансирано – 44% в някаква степен я подкрепят, докато 38% са против.
6 от 10 души са на мнение, че обучението по религия може да допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това посочват по-често от средното жените и респондентите над 60 г. Близо една четвърт (23%) са на противоположна позиция, като това е най-силно изразено сред хората под 30-годишна възраст.
Проучването, посветено на нагласите спрямо изучаването на религия в училище, е направено по поръчка на вестник „24 часа“. То е реализирано в периода между 10 и 16 март 2025 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ с таблет сред 1020 души на възраст 18+.
На площада пред НДК, в центъра на София, се състоя концерт на легендарния Оркестър на Дюк Елингтън, организиран от Националната музикална академия „Проф. Панчо...
"Част от думите, които казах на извънредна здравна комисия, са извадени от контекста. Това, което казах, е следното: има проблем със заплащането на лекарите...
В предаването „Политика и спорт“ с водещ Иван Търпоманов, Мария Колева от ПП „Правото“ и Владимир Симеонов от ПП „Свобода“ отправиха остри критики към...
4 КОМЕНТАРА
Адриана Дамянова а вие не подкрепяте ли въвеждането на този предмет в училище?
Адриана Дамянова а вие не подкрепяте ли въвеждането на този предмет в училище?