След поредицата от фатални инциденти на пътя, депутатите предприеха спешни мерки за промени в Закона за движение по пътищата. На първо четене в пленарната зала бяха приети редица предложения, насочени към повишаване на пътната безопасност.
Намаляване на максималната скорост на магистралите от 140 на 130 км/ч;
Въвеждане на измерване на средната скорост чрез камерите на тол системата;
Разрешение общинските камери да се използват за санкциониране на пътни нарушения;
Връчване на наказателни постановления и фишове на място;
Значително завишаване на санкциите и създаване на публичен регистър на пътните рецидивисти.
Предложенията идват както от Министерския съвет, така и от различни парламентарни групи.
Йорданка Фандъкова (ГЕРБ-СДС) подчерта нуждата от използването на общински камери за контрол на скоростта и други нарушения, като преминаване на червен светофар. Тя акцентира и върху нуждата от по-ефективно връчване на електронните фишове.
Божидар Божанов (ПП–ДБ) настоя за по-голяма прозрачност:
„Трябва да се публикуват данни за броя на рецидивистите по области, да се следи тенденцията и да се отчита динамиката в броя на пътните инциденти.“
От своя страна, Никола Димитров („Възраждане“) изрази притеснение, че подходът е насочен единствено към глобяване:
„Създава се усещане, че МВР е по-заинтересовано от събиране на средства, отколкото от реална промяна.“
Калин Стоянов („ДПС – Ново начало“) подкрепи увеличаването на санкциите, като даде пример с разликите между България и съседна Гърция:
„У нас глобата за определено нарушение е 50 лв., а в Гърция – 150 евро и отнемане на книжката. Санкциите трябва да са възпиращи.“
След поредицата от фатални инциденти на пътя, депутатите предприеха спешни мерки за промени в Закона за движение по пътищата. На първо четене в пленарната зала бяха приети редица предложения, насочени към повишаване на пътната безопасност.
Намаляване на максималната скорост на магистралите от 140 на 130 км/ч;
Въвеждане на измерване на средната скорост чрез камерите на тол системата;
Разрешение общинските камери да се използват за санкциониране на пътни нарушения;
Връчване на наказателни постановления и фишове на място;
Значително завишаване на санкциите и създаване на публичен регистър на пътните рецидивисти.
Предложенията идват както от Министерския съвет, така и от различни парламентарни групи.
Йорданка Фандъкова (ГЕРБ-СДС) подчерта нуждата от използването на общински камери за контрол на скоростта и други нарушения, като преминаване на червен светофар. Тя акцентира и върху нуждата от по-ефективно връчване на електронните фишове.
Божидар Божанов (ПП–ДБ) настоя за по-голяма прозрачност:
„Трябва да се публикуват данни за броя на рецидивистите по области, да се следи тенденцията и да се отчита динамиката в броя на пътните инциденти.“
От своя страна, Никола Димитров („Възраждане“) изрази притеснение, че подходът е насочен единствено към глобяване:
„Създава се усещане, че МВР е по-заинтересовано от събиране на средства, отколкото от реална промяна.“
Калин Стоянов („ДПС – Ново начало“) подкрепи увеличаването на санкциите, като даде пример с разликите между България и съседна Гърция:
„У нас глобата за определено нарушение е 50 лв., а в Гърция – 150 евро и отнемане на книжката. Санкциите трябва да са възпиращи.“
"Интересно е дали Борисов е поискал от Доналд Тръмп-младши да изкара Пеевски от "Магнитски", каквито слухове има."
Това каза политологът Теодор Славев, който беше гост...
Групата на „БСП за България” в Столичния общински съвет поиска свикването на извънредно заседание на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност, на което да...