Search Suggestions
      вторник, 08.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          34 км за 1 час и 40 минути: Най-бавният влак в България качи скоростта

          Легендарно бавният влак по линията Кюстендил–Гюешево вече се движи с малко по-висока скорост – до 40 км/ч, съобщават железопътни специалисти.

          - Реклама -

          Доскоро композицията изминаваше 34-километровото трасе за час и 40 минути със средна скорост от 20–25 км/ч. Влакът се движи само в сряда, събота и неделя.

          Причината за бавната му скорост е амортизираният релсов път и дървените траверси, които все още не са подменени. Въпреки това, линията е единствена транспортна връзка за 7–8 села в Кюстендилското Краище и затова не може да бъде спряна, въпреки опитите на ръководството на БДЖ.

          Композицията обикновено се състои от един вагон, с около 10–15 пътници в двете посоки. Подобрението в скоростта се дължи на използването на по-лека мотриса „Дезиру“, която позволява по-бързо придвижване в сравнение с традиционните дизелови локомотиви. Сега пътуването до Гюешево трае около 1 час и 10 минути.

          Легендарно бавният влак по линията Кюстендил–Гюешево вече се движи с малко по-висока скорост – до 40 км/ч, съобщават железопътни специалисти.

          - Реклама -

          Доскоро композицията изминаваше 34-километровото трасе за час и 40 минути със средна скорост от 20–25 км/ч. Влакът се движи само в сряда, събота и неделя.

          Причината за бавната му скорост е амортизираният релсов път и дървените траверси, които все още не са подменени. Въпреки това, линията е единствена транспортна връзка за 7–8 села в Кюстендилското Краище и затова не може да бъде спряна, въпреки опитите на ръководството на БДЖ.

          Композицията обикновено се състои от един вагон, с около 10–15 пътници в двете посоки. Подобрението в скоростта се дължи на използването на по-лека мотриса „Дезиру“, която позволява по-бързо придвижване в сравнение с традиционните дизелови локомотиви. Сега пътуването до Гюешево трае около 1 час и 10 минути.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Росен Желязков: Успяхме!

          Успяхме! От 1.1.2026 г. България официално ще приеме еврото. Това написа премиерът Росен Желязков в своя публикация в социалната мрежа "Екс". Министър-председателят коментира новината...

          ОФИЦИАЛНО: България вече е член на еврозоната

          България направи решителна крачка към бъдещето си, като получи окончателното одобрение за влизането си в еврозоната.

          Скандал в Страсбург: Ето кой се опита да спре България към еврозоната

          Евродепутатът от „Възраждане” Рада Лайкова направи неуспешен опит да забави процеса на гласуване в Европейския парламент за решението, което

          6 КОМЕНТАРА

          1. Вече никой не разчита на железниците
            Придвижват се с коли
            Ако искат да работят да си оправят структурата
            Хората нямат време за губене

          2. Ели Бунтова Чудесно сте го описали. Адмирации!
            Жалко за този красив край на нашата родина.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions