Search Suggestions
      сряда, 14.05.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Транспортното министерство спаси проекта за нови влакове по ПВУ – Таня Петрова разказва

          Министерството на транспорта е успяло да спаси ключов проект за закупуването на 35 нови влака, финансиран с европейски средства. Това разказа в предаването „ЕвроДикоф“ журналистката Таня Петрова, която подчерта, че постигнатото е действително достойно за похвала.

          - Реклама -

          „Аз също мислех, че този договор е обречен. Казах лично на Гроздан Караджов, че това е неспасяема обществена поръчка“, сподели Петрова. Когато той поема поста министър на транспорта, проектът вече е достигнал до Върховния административен съд, който е постановил анулиране на класирането и връщане на процедурата в изходна точка – при наличието на изключително кратки срокове и рискове от загуба на финансиране.

          От самото начало основният проблем е бил невъзможността на компаниите да произведат 35 влака в рамките на заложените срокове. „И аз не вярвах, че министърът ще успее да се справи“, призна Петрова.

          Въпреки това, министерството е успяло да постигне компромис с Европейската комисия: до крайния срок по Плана за възстановяване и устойчивост – август 2026 г. – ще бъдат доставени само 12 влака, а останалите 23 ще бъдат финансирани чрез друг европейски инструмент.

          „Тоест няма да ги плаща държавният бюджет, ще ползваме европейско финансиране и няма да загубим по ПВУ близо 400 млн. лв.“, подчерта Петрова.

          Министерството на транспорта е успяло да спаси ключов проект за закупуването на 35 нови влака, финансиран с европейски средства. Това разказа в предаването „ЕвроДикоф“ журналистката Таня Петрова, която подчерта, че постигнатото е действително достойно за похвала.

          - Реклама -

          „Аз също мислех, че този договор е обречен. Казах лично на Гроздан Караджов, че това е неспасяема обществена поръчка“, сподели Петрова. Когато той поема поста министър на транспорта, проектът вече е достигнал до Върховния административен съд, който е постановил анулиране на класирането и връщане на процедурата в изходна точка – при наличието на изключително кратки срокове и рискове от загуба на финансиране.

          От самото начало основният проблем е бил невъзможността на компаниите да произведат 35 влака в рамките на заложените срокове. „И аз не вярвах, че министърът ще успее да се справи“, призна Петрова.

          Въпреки това, министерството е успяло да постигне компромис с Европейската комисия: до крайния срок по Плана за възстановяване и устойчивост – август 2026 г. – ще бъдат доставени само 12 влака, а останалите 23 ще бъдат финансирани чрез друг европейски инструмент.

          „Тоест няма да ги плаща държавният бюджет, ще ползваме европейско финансиране и няма да загубим по ПВУ близо 400 млн. лв.“, подчерта Петрова.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Започва Международния хоров фестивал „Черноморски звуци“ в Балчик

          За 13-ти път в Балчик, от 4 до 8 юни 2025 г. ще се реализира, Фестивалът на щастливите хора под патронажа на Министерство на...

          Десислава Иванчева е приета в болница „Майчин дом“

          Десислава Иванчева е пусната от затвора, за да бъде приета в софийската болница "Майчин дом" за изследване на микроаденома на хипофизната жлеза, който има...

          Премиерът с отчет за изпълнението на правителствената програма

          Министър-председателят Росен Желязков и тримата вицепремиери Томислав Дончев, Атанас Зафиров и Гроздан Караджов ще отчетат изпълнението до момента на управленската програма на кабинета.  Отчетът ще...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions