Search Suggestions
      събота, 24.05.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Спасяваш живот, но плащаш глоба: Получават ли фишове шофьорите на линейки у нас?

          Когато всяка секунда е от значение, линейките в България се движат с включени светлини и сирени, нарушават ограничения, преминават на червено и отнемат предимство – всичко в името на спасяването на човешки живот. Но това не означава, че шофьорите им са автоматично защитени от глоби.

          - Реклама -

          По закон линейките, както и останалите превозни средства със специален режим на движение, имат право да нарушават определени правила само при включени сигнални устройства и ако не застрашават останалите участници в движението. Това е записано в член 91 от Закона за движение по пътищата.

          Въпреки това на практика шофьорите на линейки често получават фишове за различни нарушения – преминаване на червен светофар, паркиране в забранени зони или превишена скорост, дори когато са изпълнявали спешна медицинска задача. Ако не са били със сигнални устройства или не могат да докажат неотложността на случая, глобите остават в сила.

          Камерите на КАТ регистрират всички нарушения автоматично, без да правят разлика дали става дума за линейка на спешен сигнал. След това болниците или самите шофьори трябва да обжалват наложените санкции, предоставяйки доказателства за извършеното повикване.

          Шофьори на линейки от различни градове разказват, че неведнъж са получавали глоби дори когато са били на път към пациенти. Един от тях, от София, споделя:

          Експерти отбелязват, че проблемът се корени в липсата на централен и автоматизиран механизъм, който да освобождава спешните екипи от глоби в реално време. Това води до излишна бюрокрация, стрес за водачите и случаи, в които те плащат санкциите от собствения си джоб, за да избегнат разправии.

          В крайна сметка да бъдеш шофьор на линейка в България означава не само да се състезаваш с времето, но и със системата, която не винаги те подкрепя, дори когато спасяваш живот.

          Когато всяка секунда е от значение, линейките в България се движат с включени светлини и сирени, нарушават ограничения, преминават на червено и отнемат предимство – всичко в името на спасяването на човешки живот. Но това не означава, че шофьорите им са автоматично защитени от глоби.

          - Реклама -

          По закон линейките, както и останалите превозни средства със специален режим на движение, имат право да нарушават определени правила само при включени сигнални устройства и ако не застрашават останалите участници в движението. Това е записано в член 91 от Закона за движение по пътищата.

          Въпреки това на практика шофьорите на линейки често получават фишове за различни нарушения – преминаване на червен светофар, паркиране в забранени зони или превишена скорост, дори когато са изпълнявали спешна медицинска задача. Ако не са били със сигнални устройства или не могат да докажат неотложността на случая, глобите остават в сила.

          Камерите на КАТ регистрират всички нарушения автоматично, без да правят разлика дали става дума за линейка на спешен сигнал. След това болниците или самите шофьори трябва да обжалват наложените санкции, предоставяйки доказателства за извършеното повикване.

          Шофьори на линейки от различни градове разказват, че неведнъж са получавали глоби дори когато са били на път към пациенти. Един от тях, от София, споделя:

          Експерти отбелязват, че проблемът се корени в липсата на централен и автоматизиран механизъм, който да освобождава спешните екипи от глоби в реално време. Това води до излишна бюрокрация, стрес за водачите и случаи, в които те плащат санкциите от собствения си джоб, за да избегнат разправии.

          В крайна сметка да бъдеш шофьор на линейка в България означава не само да се състезаваш с времето, но и със системата, която не винаги те подкрепя, дори когато спасяваш живот.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Недялко Недялков пред „Евроком“: Не искам да се делим на партийни агитки. Каузата е общонационална

          В петък вечерта (16 май) в зала 1 на НДК се събраха противници на приемането на еврото и застъпници за идеята за национален референдум....

          Джиков: Защо при налети 2 милиарда годишно за земеделие, продукцията е предимно вносна?

          "Българските картофи, чиято площ драстично намалява, в момента са около 100-110 хиляди тона, а на годишна база се консумират 220 хиляди тона. Над 60%...

          Атанас Чобанов: Палитра от хора завеждат срещу мен дела-шамари

          "Имам една палитра от хора, които ме съдят за нанесени вреди от мои публикации." Това сподели в предаването "ЕвроДикоФ" по телевизия "Евроком" с водещ...

          3 КОМЕНТАРА

          1. По-голяма тъпотия неможахте ли да измислите ? Или ви е все тая ,само и само да събирате пари!

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions