Железопътната гара в Нови Сад, чийто покрив се срути на 1 ноември 2024 г. и отне живота на 16 души, ще премине през експертна оценка, след която ще бъде взето решение дали сградата да бъде разрушена, реконструирана или частично използвана в участъците, които са напълно безопасни.
- Реклама -
Това съобщи сръбският министър на строителството, транспорта и инфраструктурата Александра Софрониевич, цитирана от БГНЕС.
„Както е известно на широката общественост, от Висшия съд в Нови Сад е подадено искане за разширяване или допълване на обвинителния акт и това допълнено разследване все още е в ход. Успоредно с това имаме забрана за влизане в сградата на гарата и наред с това е издадена заповед за цялостно изследване сградата“
Тя уточни, че бъдещето на сградата ще зависи от резултатите от експертизата:
„Всичко ще зависи от констатациите на експертите за текущото състояние на сградата. Решения ще се търсят, когато се получи официален доклад какво можем да направим със сградата. Дали е за събаряне, дали е за реконструкция, не можем да знаем в този момент.“
Софрониевич допълни, че се разглеждат и алтернативни варианти, като частичното използване на съществуващата инфраструктура:
„Обмислят се обаче и някои други решения, а именно частта, която е напълно безопасна, а именно перонната част с проход под коридора, може би да се използва като спирка, когато двете страни (Сърбия и Унгария) се споразумеят да пуснат високоскоростната железница за пътнически трафик в определен момент.“
Железопътната гара в Нови Сад, чийто покрив се срути на 1 ноември 2024 г. и отне живота на 16 души, ще премине през експертна оценка, след която ще бъде взето решение дали сградата да бъде разрушена, реконструирана или частично използвана в участъците, които са напълно безопасни.
- Реклама -
Това съобщи сръбският министър на строителството, транспорта и инфраструктурата Александра Софрониевич, цитирана от БГНЕС.
„Както е известно на широката общественост, от Висшия съд в Нови Сад е подадено искане за разширяване или допълване на обвинителния акт и това допълнено разследване все още е в ход. Успоредно с това имаме забрана за влизане в сградата на гарата и наред с това е издадена заповед за цялостно изследване сградата“
Тя уточни, че бъдещето на сградата ще зависи от резултатите от експертизата:
„Всичко ще зависи от констатациите на експертите за текущото състояние на сградата. Решения ще се търсят, когато се получи официален доклад какво можем да направим със сградата. Дали е за събаряне, дали е за реконструкция, не можем да знаем в този момент.“
Софрониевич допълни, че се разглеждат и алтернативни варианти, като частичното използване на съществуващата инфраструктура:
„Обмислят се обаче и някои други решения, а именно частта, която е напълно безопасна, а именно перонната част с проход под коридора, може би да се използва като спирка, когато двете страни (Сърбия и Унгария) се споразумеят да пуснат високоскоростната железница за пътнически трафик в определен момент.“
Британската полиция арестува над 100 души в Лондон и други градове по време на третия пореден уикенд на протести срещу забраната на активистката група...
Над 80 полски града станаха арена на масови антиимиграционни шествия под мотото „Спрете имиграцията“, организирани от крайнодясната партия „Конфедерация за свобода и независимост“. В...