Националната агенция за приходите (НАП) стартира лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурителното законодателство по българското Черноморие. Тази година инспекторите от НАП, съвместно с представители на други институции, ще следят и ще противодействат на опити за необосновано увеличение на цените на стоки и услуги.
- Реклама -
Основната цел на кампанията е да се постигне по-добра фискална дисциплина, да се увеличи делът на бизнеса, който доброволно спазва правилата, да се гарантира равнопоставена конкурентна среда и да се осигури реално отчитане на оборотите.
Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по крайбрежието, като ще се извършва ежедневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите и заведенията с храни и напитки. Служители от звеното за фискален контрол ще правят изненадващи проверки в ресторанти, магазини, атракциони, паркинги и други търговски обекти. Традиционно при извършването на контролни покупки ще се използва методът „таен клиент“.
Инспекторите на НАП ще извършват и явни наблюдения, при които за определен период ще присъстват в обекта, ще следят продажбите и ще сравняват резултатите с тези от предходни периоди. По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници са наемани с трудови договори и дали се спазват всички изисквания на осигурителното законодателство.
Националната агенция за приходите (НАП) стартира лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурителното законодателство по българското Черноморие. Тази година инспекторите от НАП, съвместно с представители на други институции, ще следят и ще противодействат на опити за необосновано увеличение на цените на стоки и услуги.
- Реклама -
Основната цел на кампанията е да се постигне по-добра фискална дисциплина, да се увеличи делът на бизнеса, който доброволно спазва правилата, да се гарантира равнопоставена конкурентна среда и да се осигури реално отчитане на оборотите.
Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по крайбрежието, като ще се извършва ежедневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите и заведенията с храни и напитки. Служители от звеното за фискален контрол ще правят изненадващи проверки в ресторанти, магазини, атракциони, паркинги и други търговски обекти. Традиционно при извършването на контролни покупки ще се използва методът „таен клиент“.
Инспекторите на НАП ще извършват и явни наблюдения, при които за определен период ще присъстват в обекта, ще следят продажбите и ще сравняват резултатите с тези от предходни периоди. По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници са наемани с трудови договори и дали се спазват всички изисквания на осигурителното законодателство.