След трагичната катастрофа, при която загинаха футболистът на Ливърпул Диого Жота и брат му Андре Силва, испански експерт по пътна безопасност посочи няколко ключови фактора, довели до фаталния инцидент.
- Реклама -
Хавиер Лопес Делгадо, председател на Асоциацията на одиторите по пътна безопасност в Испания (Asevi), коментира пред La Opinión de Zamora, че освен очевидната причина — спуканата гума — високата скорост, неравната настилка и неправилно проектираната мантинела са утежнили ситуацията.
Според експерта гумата на Lamborghini Huracán вероятно е била износена или с недостатъчно налягане. „Ако се бяха движили с 90 км/ч, вероятно нямаше да загинат“, казва Делгадо. По негови думи следите от спирачки и свидетелски показания ясно сочат, че автомобилът се е движил със скорост от над 200 км/ч.
Делгадо обръща внимание и на пътната настилка в района — според него участъкът е бил компрометиран от множество несъвършенства, които са намалили сцеплението. Не е за подценяване и фактът, че само осем дни преди трагедията на същия километър е станал друг инцидент със сериозно ранен човек.
„Може да е съвпадение, но аз не вярвам много в съвпадения“, подчертава експертът. Според него ключов проблем е и самата мантинела, която вместо да върне колата обратно на пътното платно, е действала като твърда бариера, тъй като дължината ѝ и ъгълът на падане не били проектирани правилно.
Докладът идва в момент, в който испанските власти обсъждат мерки за повишаване на безопасността по проблемните участъци на магистрала А-52.
След трагичната катастрофа, при която загинаха футболистът на Ливърпул Диого Жота и брат му Андре Силва, испански експерт по пътна безопасност посочи няколко ключови фактора, довели до фаталния инцидент.
- Реклама -
Хавиер Лопес Делгадо, председател на Асоциацията на одиторите по пътна безопасност в Испания (Asevi), коментира пред La Opinión de Zamora, че освен очевидната причина — спуканата гума — високата скорост, неравната настилка и неправилно проектираната мантинела са утежнили ситуацията.
Според експерта гумата на Lamborghini Huracán вероятно е била износена или с недостатъчно налягане. „Ако се бяха движили с 90 км/ч, вероятно нямаше да загинат“, казва Делгадо. По негови думи следите от спирачки и свидетелски показания ясно сочат, че автомобилът се е движил със скорост от над 200 км/ч.
Делгадо обръща внимание и на пътната настилка в района — според него участъкът е бил компрометиран от множество несъвършенства, които са намалили сцеплението. Не е за подценяване и фактът, че само осем дни преди трагедията на същия километър е станал друг инцидент със сериозно ранен човек.
„Може да е съвпадение, но аз не вярвам много в съвпадения“, подчертава експертът. Според него ключов проблем е и самата мантинела, която вместо да върне колата обратно на пътното платно, е действала като твърда бариера, тъй като дължината ѝ и ъгълът на падане не били проектирани правилно.
Докладът идва в момент, в който испанските власти обсъждат мерки за повишаване на безопасността по проблемните участъци на магистрала А-52.
Председателят на външната комисия в парламента, Йорданка Фандъкова, отправи настоятелен призив към управляващите в Скопие да спрат популистките действия и да изпълнят незабавно договореностите...
В Специализирания наказателен съд в Банска Бистрица започна вторият ден от процеса срещу Юрай Ц., който на 15 май 2024 г. простреля словашкия премиер...
тия коли – само на писта с такива скорости
не знам какъв оптимист трябва да си да караш с 200+ по обществен път, къде преди малко може някой да си е изхвърлил примерно кенче през прозореца … или какво ли не още може да е. Отделно, че тоя асфалт принципно нито е специфициран за такива скорости, нито някой го гледа всеки ден дали е ОК.
Всичко е било предначертано.
Не,всичко е свършено вече.
Скорост от над 200 км/ч…………………………………….
тия коли – само на писта с такива скорости
не знам какъв оптимист трябва да си да караш с 200+ по обществен път, къде преди малко може някой да си е изхвърлил примерно кенче през прозореца … или какво ли не още може да е. Отделно, че тоя асфалт принципно нито е специфициран за такива скорости, нито някой го гледа всеки ден дали е ОК.