Search Suggestions
      четвъртък, 10.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          30 компании искат дял от Starbucks в Китай

          Около 30 инвестиционни компании са подали оферти за придобиване на дял в китайския бизнес на Starbucks.

          - Реклама -

          Китай е вторият по големина пазар на веригата за кафе след Съединените щати. Според Си Ен Би Си към момента са постъпили предложения от китайски и международни частни инвестиционни фондове, които оценяват бизнеса на стойност между 5 и 10 милиарда долара.

          Един от възможните сценарии предвижда Starbucks да запази 30% дял, като останалата част се разпредели между няколко инвеститора, всеки от които да притежава под тази граница.

          Според анализ на TD Cowen обаче, по-реалистичната оценка на бизнеса би била между 2,6 и 4,7 милиарда долара, а не потенциално до 10 милиарда.

          От Starbucks не коментираха конкретните оферти, но заявиха, че компанията няма намерение да се оттегля от китайския пазар.

          „Търсим стратегически партньор с близки до нашите ценности, който споделя визията ни за предлагане на първокласно кафене изживяване“, заяви говорител на Starbucks. „Оставаме ангажирани с китайския пазар и искаме да запазим значителен дял в бизнеса. Всяка евентуална сделка трябва да има бизнес смисъл за Starbucks и нашите партньори.“

          Сред потенциалните инвеститори са китайските фондове Centurium Capital и Hillhouse Capital, както и американските Carlyle Group и KKR.

          Към края на март Starbucks разполага с около 7700 кафенета в над 250 китайски града, с над 60 000 служители. Единствено Съединените щати представляват по-голям пазар за компанията, с над 17 000 обекта.

          Starbucks е в процес на стратегическо преориентиране, след като през август 2024 г. за главен изпълнителен директор бе назначен бившият ръководител на Chipotle – Брайън Никол, след краткия мандат на Лаксман Нарасимхан, който не успя да възроди ръста на компанията.

          За последното отчетно тримесечие, приключило на 30 март, приходите на Starbucks в Китай остават без промяна спрямо същия период на предходната година – броят на транзакциите нараства с 4%, но средната стойност на покупките спада с 4%.

          По време на телефонен разговор с инвеститори в края на април Никол заяви, че продажбите в Китай са получили тласък благодарение на нови беззахарни напитки и въвеждането на продукти с различни ценови нива.

          „Имаме още работа в този пазар, но марката ни остава силна“, каза Никол. 

          Около 30 инвестиционни компании са подали оферти за придобиване на дял в китайския бизнес на Starbucks.

          - Реклама -

          Китай е вторият по големина пазар на веригата за кафе след Съединените щати. Според Си Ен Би Си към момента са постъпили предложения от китайски и международни частни инвестиционни фондове, които оценяват бизнеса на стойност между 5 и 10 милиарда долара.

          Един от възможните сценарии предвижда Starbucks да запази 30% дял, като останалата част се разпредели между няколко инвеститора, всеки от които да притежава под тази граница.

          Според анализ на TD Cowen обаче, по-реалистичната оценка на бизнеса би била между 2,6 и 4,7 милиарда долара, а не потенциално до 10 милиарда.

          От Starbucks не коментираха конкретните оферти, но заявиха, че компанията няма намерение да се оттегля от китайския пазар.

          „Търсим стратегически партньор с близки до нашите ценности, който споделя визията ни за предлагане на първокласно кафене изживяване“, заяви говорител на Starbucks. „Оставаме ангажирани с китайския пазар и искаме да запазим значителен дял в бизнеса. Всяка евентуална сделка трябва да има бизнес смисъл за Starbucks и нашите партньори.“

          Сред потенциалните инвеститори са китайските фондове Centurium Capital и Hillhouse Capital, както и американските Carlyle Group и KKR.

          Към края на март Starbucks разполага с около 7700 кафенета в над 250 китайски града, с над 60 000 служители. Единствено Съединените щати представляват по-голям пазар за компанията, с над 17 000 обекта.

          Starbucks е в процес на стратегическо преориентиране, след като през август 2024 г. за главен изпълнителен директор бе назначен бившият ръководител на Chipotle – Брайън Никол, след краткия мандат на Лаксман Нарасимхан, който не успя да възроди ръста на компанията.

          За последното отчетно тримесечие, приключило на 30 март, приходите на Starbucks в Китай остават без промяна спрямо същия период на предходната година – броят на транзакциите нараства с 4%, но средната стойност на покупките спада с 4%.

          По време на телефонен разговор с инвеститори в края на април Никол заяви, че продажбите в Китай са получили тласък благодарение на нови беззахарни напитки и въвеждането на продукти с различни ценови нива.

          „Имаме още работа в този пазар, но марката ни остава силна“, каза Никол. 

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ФБР разследва бившите директори Джеймс Коми и Джон Бренан

          Федералното бюро за разследване (ФБР) е открило наказателно разследване срещу своя бивш директор Джеймс Коми и бившия ръководител на ЦРУ Джон Бренан — двама...

          Тихият убиец: рекордните жеги в Европа отнеха живота на 2300 души

          Вълната от екстремна жега в Европа, която отмина през изминалата седмица, може да е причинила преждевременната смърт на около 2300 души, сочи бърз анализ...

          Ердоган: Първо ще постигнем Турция без тероризъм, после регион без тероризъм

          Президентът на Турция Реджеп Таип Ердоган заяви, че страната му ще постигне амбициозната цел за "Турция без тероризъм", след което ще насочи усилията си...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions