Search Suggestions
      петък, 14.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Караджов: Недостигът на вагони ще се удвои до края на годината

          Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов заяви по време на парламентарния блицконтрол, че държавата трябва да субсидира железопътния транспорт, ако искаме той да остане достъпен за гражданите.

          Недостиг на подвижен състав

          • Настоящият подвижен състав е на „изключително лошо равнище“, като част от вагоните са на над 40 години.
          • Караджов уточни, че в момента има недостиг от 36–37 вагона, необходим за покриване на графика.
          • До края на годината липсата ще нарасне до около 70 вагона.

          Временни мерки

          • Заради липсата на вагони са спрени над 36 влака в три региона на България, като мотрисите са пренасочени към по-натоварени летни направления.
          • На 8 септември заместник-министърът по железопътен транспорт ще проведе срещи в Австрия, за да бъдат намерени решения за запълване на недостига.

          Дългосрочни инвестиции

          • Караджов припомни, че са обявени поръчки за 3–4 млрд. лв. за закупуване на мотриси и инвестиции в железопътни трасета.
          • Договорът за обществена пътническа услуга е за 1,4 млрд. лв. за срок от 12 години – сума, която е „равна на сегашната субсидия, умножена по 12“.
          • Реализацията на тези проекти ще отнеме минимум 3–4 години.

          Караджов увери, че министерството работи активно за подобряване на жп транспорта, но подчерта, че без стабилна държавна подкрепа секторът няма как да гарантира достъпни услуги.

          Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов заяви по време на парламентарния блицконтрол, че държавата трябва да субсидира железопътния транспорт, ако искаме той да остане достъпен за гражданите.

          Недостиг на подвижен състав

          • Настоящият подвижен състав е на „изключително лошо равнище“, като част от вагоните са на над 40 години.
          • Караджов уточни, че в момента има недостиг от 36–37 вагона, необходим за покриване на графика.
          • До края на годината липсата ще нарасне до около 70 вагона.

          Временни мерки

          • Заради липсата на вагони са спрени над 36 влака в три региона на България, като мотрисите са пренасочени към по-натоварени летни направления.
          • На 8 септември заместник-министърът по железопътен транспорт ще проведе срещи в Австрия, за да бъдат намерени решения за запълване на недостига.

          Дългосрочни инвестиции

          • Караджов припомни, че са обявени поръчки за 3–4 млрд. лв. за закупуване на мотриси и инвестиции в железопътни трасета.
          • Договорът за обществена пътническа услуга е за 1,4 млрд. лв. за срок от 12 години – сума, която е „равна на сегашната субсидия, умножена по 12“.
          • Реализацията на тези проекти ще отнеме минимум 3–4 години.

          Караджов увери, че министерството работи активно за подобряване на жп транспорта, но подчерта, че без стабилна държавна подкрепа секторът няма как да гарантира достъпни услуги.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Георги Хрисимиров: Румен Спецов е сложен, за да свърши мръсната работа

          "Румен Спецов, който вече не е човек на "Продължаваме промяната", а на Борисов и Пеевски, е сложен, за да свърши мръсната работа." Това каза народният...

          Боян Балев: Бюджетът, много меко казано, не е идеален, но е възможен

          "Негативното отношение на работодателите към бюджета е неоснователно. Съгласен съм с това, че бюджетът, много меко казано, не е идеален, но е възможен в...

          Румен Петков: С решението за особения управител държавата поема тежък ангажимент

          "С решението за особения управител държавата поема тежък ангажимент. Ние сега трябва да осигуряваме финансовия ресурс за закупуването на нефта. Този особен управител трябва...

          10 КОМЕНТАРА

          1. Трябва, ама ако не го подарим след това на дидито или на някой чужд урсулатор.

          2. За какъв чеп се натискате да управлявате(освен да усвоявате държавни пари)щом само маркирате проблемите получовчи

          3. Само крадете сега от новите вагони ще лапнете хиляди. Релсовият път е опасен. Скоро народа ще се събуди и ще си получите заслуженото.

          4. Няма откого да се научи все пак негов ментор е Драгалевско – Столипинският м*нго този същият, който затри всички Държавни заводи при неговото “ управление “ едно време ….! 😉

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions