Search Suggestions
      петък, 06.06.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Полша откри плавателен канал към Балтика, чрез който избягва руските териториални води

          Полша откри днес нов плавателен канал, който ще позволи корабите вече да не трябва да получават разрешение от Русия, за да плават от Балтийско море до пристанищата, намиращи се в лагуната на Висла. 

          - Реклама -

          „Отварянето на канала е голяма победа на Полша“, на патриотите, на „всички, които разбират значението на думата суверенност“ и значението на суверенитета, каза на церемонията по откриването полският президент Анджей Дуда, предаде ПАП.

          Отговаряйки на критиките, че през канала няма да могат да преминават големи кораби, Дуда каза, че не това е било най-важното.

          Ставаше дума този път да бъде символично отворен, „за да не трябва повече да искаме съгласието на страна, която не е приятелска, чиито власти не се колебаят да атакуват и отнемат свободата на други“, каза полският президент, имайки предвид Русия. 

          Датата на откриването на канала не е избрана случайно – днес се навършват 83 години от нахлуването на СССР в Полша по време на Втората световна война.

          Целта е да се покаже, че е сложен край на влиянието на Москва върху икономиката и развитието на региона, който граничи с руския анклав Калининград.

          Полското правителството казва, че водният път дава на Полша пълен суверенитет в североизточния ѝ регион, който се нуждае от инвестиции и икономическо развитие, предаде „Асошиейтед прес“.      

          Каналът, чийто строеж струва почти 2 млрд. злоти (420 милиона долара), пресича пясъчната коса на Висла, източно от Гданск, и е проектиран така, че да позволи корабите да стигат от Балтийско море и Гданския залив до Елблонг и по-малките пристанища в лагуната на Висла, без да получават разрешение за преминаване през руския Пилавски проток.

          Това скъсява маршрута от Балтийско море до Елблонг с около 100 км (54 морски мили).

          Очаква се малките кораби и яхти да бъдат допуснати в неделя. 

          Товарните кораби обаче няма да могат да използват новото съоръжение, докато подходът към пристанище Елблонг не бъде удълбочен до 5 метра.

          Очаква се това да струва 100 милиона злоти (21 млн. долара) и това е източник на противоречия между правителство и градските власти.

           

          Полша откри днес нов плавателен канал, който ще позволи корабите вече да не трябва да получават разрешение от Русия, за да плават от Балтийско море до пристанищата, намиращи се в лагуната на Висла. 

          - Реклама -

          „Отварянето на канала е голяма победа на Полша“, на патриотите, на „всички, които разбират значението на думата суверенност“ и значението на суверенитета, каза на церемонията по откриването полският президент Анджей Дуда, предаде ПАП.

          Отговаряйки на критиките, че през канала няма да могат да преминават големи кораби, Дуда каза, че не това е било най-важното.

          Ставаше дума този път да бъде символично отворен, „за да не трябва повече да искаме съгласието на страна, която не е приятелска, чиито власти не се колебаят да атакуват и отнемат свободата на други“, каза полският президент, имайки предвид Русия. 

          Датата на откриването на канала не е избрана случайно – днес се навършват 83 години от нахлуването на СССР в Полша по време на Втората световна война.

          Целта е да се покаже, че е сложен край на влиянието на Москва върху икономиката и развитието на региона, който граничи с руския анклав Калининград.

          Полското правителството казва, че водният път дава на Полша пълен суверенитет в североизточния ѝ регион, който се нуждае от инвестиции и икономическо развитие, предаде „Асошиейтед прес“.      

          Каналът, чийто строеж струва почти 2 млрд. злоти (420 милиона долара), пресича пясъчната коса на Висла, източно от Гданск, и е проектиран така, че да позволи корабите да стигат от Балтийско море и Гданския залив до Елблонг и по-малките пристанища в лагуната на Висла, без да получават разрешение за преминаване през руския Пилавски проток.

          Това скъсява маршрута от Балтийско море до Елблонг с около 100 км (54 морски мили).

          Очаква се малките кораби и яхти да бъдат допуснати в неделя. 

          Товарните кораби обаче няма да могат да използват новото съоръжение, докато подходът към пристанище Елблонг не бъде удълбочен до 5 метра.

          Очаква се това да струва 100 милиона злоти (21 млн. долара) и това е източник на противоречия между правителство и градските власти.

           

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          След приемането на еврото: 40% от търговците в Хърватия – с глоби

          Анализ на Фискалния съвет разкрива, че почти половината от проверените търговци в Хърватия са били санкционирани със сериозни глоби още в първите две седмици...

          НА КОСЪМ: Атака с дронове срещу губернатор на руска област, граничеща с Украйна

          Две атаки с дронове от украинската армия са нанесени срещу сградата на Окръжния съд в Белгород, съобщи губернаторът на Белгородска област Вячеслав Гладков чрез...

          Две деца сред трима загинали при пожар в жилищен блок в Турция

          Две деца и един възрастен загинаха при пожар в 13-етажен жилищен блок в Диарбекир, главния град в югоизточната част на Турция, където преобладава кюрдското...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions