Австрийските медии съобщават, че министърът на вътрешните работи на Австрия Герхард Карнер е готов да разхлаби ветото за разширяване на Шенгенското пространство с България и Румъния. В съобщението, публикувано в неделното издание на в-к „Курир“ и в електронното издание в събота вечер на в-к „Клайне цайтунг“, цитирани от австрийската осведомителна агенция АПА, се казва, че според сведения, получени от правителствени кръгове, границите могат да бъдат премахнати, поне за въздушния трафик.
Сухопътните граници обаче ще запазят сегашния си статут, като България и Румъния официално няма да бъдат членки на Шенген. Говорител на министъра на вътрешните работи е потвърдил това в отговор на запитване на АПА, съобщава също събота вечер електронното издание на ежедневника „Залцбургер нахрихтен“.
Едно от условията за това ще бъде по-строг граничен контрол, се казва още в сведенията. В понеделник министър Герхард Карнер ще пътува до Словения, за да обсъди на среща с представители на тези държави условията, които трябва да бъдат изпълнени, за да се съгласи Австрия на така наречения „въздушен Шенген“. Консултациите трябва да се проведат във вторник в рамките на „Залцбургския форум“ в Бърдо край Кран, малък град, разположен северозападно от словенската столица Любляна.
„Курир“ цитира следните условия, предложени от Австрия: трикратно увеличаване на мисията на Фронтекс в България, като средствата за инфраструктурата за защита на границите трябва да бъдат осигурени от Европейската комисия; засилен граничен контрол между България и Румъния и между Унгария и Румъния; изпращане на австрийски съветници по въпроси, свързани с документите, които да работят с екипите на летищата в Букурещ и София; приемане на търсещи убежище, по-специално на афганистанци и сирийци, от Румъния и България.
В събота вечер електронното издание на в-к „Кроне“ също съобщи за плана на Карнер. Планът няма да бъде проблематичен от юридическа гледна точка, е заявил пред вестника експертът по европейско право Валтер Обвексер от университета в Инсбрук. Увеличаването на числеността на Фронтекс вече е свършен факт, поемането на търсещите убежище е съвместимо с правото на ЕС и „Кодексът на шенгенските граници позволява постепенното премахване на проверките на лица по вътрешните граници. Например по летищата“.
Австрийските медии съобщават, че министърът на вътрешните работи на Австрия Герхард Карнер (на снимката) е готов да разхлаби ветото за разширяване на Шенгенското пространство с България и Румъния. В съобщението, публикувано в неделното издание на в-к „Курир“ и в електронното издание в събота вечер на в-к „Клайне цайтунг“, цитирани от австрийската осведомителна агенция АПА, се казва, че според сведения, получени от правителствени кръгове, границите могат да бъдат премахнати, поне за въздушния трафик.
Сухопътните граници обаче ще запазят сегашния си статут, като България и Румъния официално няма да бъдат членки на Шенген. Говорител на министъра на вътрешните работи е потвърдил това в отговор на запитване на АПА, съобщава също събота вечер електронното издание на ежедневника „Залцбургер нахрихтен“.
Едно от условията за това ще бъде по-строг граничен контрол, се казва още в сведенията. В понеделник министър Герхард Карнер ще пътува до Словения, за да обсъди на среща с представители на тези държави условията, които трябва да бъдат изпълнени, за да се съгласи Австрия на така наречения „въздушен Шенген“. Консултациите трябва да се проведат във вторник в рамките на „Залцбургския форум“ в Бърдо край Кран, малък град, разположен северозападно от словенската столица Любляна.
„Курир“ цитира следните условия, предложени от Австрия: трикратно увеличаване на мисията на Фронтекс в България, като средствата за инфраструктурата за защита на границите трябва да бъдат осигурени от Европейската комисия; засилен граничен контрол между България и Румъния и между Унгария и Румъния; изпращане на австрийски съветници по въпроси, свързани с документите, които да работят с екипите на летищата в Букурещ и София; приемане на търсещи убежище, по-специално на афганистанци и сирийци, от Румъния и България.
Снимка: БГНЕС