25-минутен рекламен филм за Пловдив ще излъчи на 2 ноември Шендженската телевизия по 5 канала – сателитен, развлекателен, градски, икономика и финанси, и DV канал.
Лентата е част от документалната поредица „Побратимените градове“, като серията показва приятелството, историята, културата, икономическото развитие и сътрудничеството между Шенджен и побратимените на китайския мегаполис градове. Освен по каналите на шендженската телевизия, филмът за Пловдив ще бъде излъчен и в други китайски градове. Поредицата „Побратимените градове“ е част и от подаръчния комплект, който връчва правителството на Шенджен на чуждестранните си гости.
Милиони китайски зрители ще видят Пловдив не само като един от най-старите градове в света, като привлекателна дестинация в исторически, архитектурен и културен аспект, но и като място за правене на успешен бизнес.
Лентата за Пловдив бе снимана от 9 до 12 юни тази година, като в нея са запечатани кадри от Римския стадион, от Античния театър, от уникалните мозайки от 4-6 век в Епископската базилика, известна като Голямата базилика, от Етнографския, Исторически и Археологически музеи. Телевизионният екип засне и изпълнения на ансамбъл „Тракия“, хор „Детска китка“, както и част от фестивала на книгата „Пловдив чете“.
Камерата документира и как тазгодишната Царица на розата Карина Димитрова от Карлово бере рози в градините на с. Климент. Редом до красавицата в народни носии са изпълнителите от фолклорния състав на селото. В Карлово пък китайските оператори видяха процеса на правене на розово масло.
Заснемането на рекламния филм за Града под тепетата се осъществи с помощта на Българо-китайската асоциация за бизнес развитие и община Пловдив.
Източник: dariknews.bg