Search Suggestions
      понеделник, 16.06.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Ще има ли винетка по Северната скоростна тангента?

          Днес  Столична община и Агенция „Пътна инфраструктура“ продължават преговорите за въвеждането на винетки за Северната тангента край София.

          - Реклама -

          От началото на 2019 година, с решение на кабинета, трасето е част от магистрала „Европа“, за която преминаването е платено. Столичани обаче веднага изразиха недоволство, че ще трябва да си купуват винетки, за да влизат в центъра на София.

          Затова ръководството на общината настоя Северната тангента да излезе от списъка на платеното преминаване, за да не се мести трафикът от периферията на града към центъра.

          От АПИ обаче за момента направиха единствено компромис с гратисния период, в който да не се налагат санкции, докато се реши казусът и настояват, че решението не трябва да лишава Агенцията от приходите от пътни такси от този път.

          „Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля. Преговорите, които водим със Столична община, е да прецизираме всички крайградски части и това къде ще има винетки, къде няма да има, къде ще има тол система”. Това заяви пред Нова телевизия  инж. Дончо Атанасов от ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура”.  Той подчерта, че никога Северната скоростна тангента не е била планирана като градска магистрала.

          През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 млн. автомобила. Затова според представителя на агенцията, дори само само 1 млн. автомобили да нямат винетки за преминаването по този път, се губи огромен ресурс.

          Зам.-кметът на София инж. Дончо Барбалов пък изрази надежда да бъде постигнато споразумение с АПИ по казуса, тъй като той засяга пет района на Столична община – „Надежда”, „Връбница”, „Нови искър”, „Сердика” и „Кремиковци”, които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента. „Надявам се, че ще постигнем споразумение тези хора да не заплащат винетна такса, въпреки че този път е заложен като транзитен път, но от друга страна има предназначение на път, който отклонява трафика от центъра на града  и свръзва северните райони на града“, инж. Барбалов.

          Кметът на София Йорданка Фандъкова обяви, че ще поиска от ръководството на Агенция пътна инфраструктура гратисен период за преминаване по Северната скоростна тангента без винетен стикер за леки коли.

          „Надявам се в първия работен ден на новата година да финализираме преговорите и да може хората, които живеят на територията на Столичната община, да се движат с леките си автомобили без винетки“, пише кметът на София в профила си в социалните мрежи.

          Днес  Столична община и Агенция „Пътна инфраструктура“ продължават преговорите за въвеждането на винетки за Северната тангента край София.

          - Реклама -

          От началото на 2019 година, с решение на кабинета, трасето е част от магистрала „Европа“, за която преминаването е платено. Столичани обаче веднага изразиха недоволство, че ще трябва да си купуват винетки, за да влизат в центъра на София.

          Затова ръководството на общината настоя Северната тангента да излезе от списъка на платеното преминаване, за да не се мести трафикът от периферията на града към центъра.

          От АПИ обаче за момента направиха единствено компромис с гратисния период, в който да не се налагат санкции, докато се реши казусът и настояват, че решението не трябва да лишава Агенцията от приходите от пътни такси от този път.

          „Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля. Преговорите, които водим със Столична община, е да прецизираме всички крайградски части и това къде ще има винетки, къде няма да има, къде ще има тол система”. Това заяви пред Нова телевизия  инж. Дончо Атанасов от ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура”.  Той подчерта, че никога Северната скоростна тангента не е била планирана като градска магистрала.

          През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 млн. автомобила. Затова според представителя на агенцията, дори само само 1 млн. автомобили да нямат винетки за преминаването по този път, се губи огромен ресурс.

          Зам.-кметът на София инж. Дончо Барбалов пък изрази надежда да бъде постигнато споразумение с АПИ по казуса, тъй като той засяга пет района на Столична община – „Надежда”, „Връбница”, „Нови искър”, „Сердика” и „Кремиковци”, които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента. „Надявам се, че ще постигнем споразумение тези хора да не заплащат винетна такса, въпреки че този път е заложен като транзитен път, но от друга страна има предназначение на път, който отклонява трафика от центъра на града  и свръзва северните райони на града“, инж. Барбалов.

          Кметът на София Йорданка Фандъкова обяви, че ще поиска от ръководството на Агенция пътна инфраструктура гратисен период за преминаване по Северната скоростна тангента без винетен стикер за леки коли.

          „Надявам се в първия работен ден на новата година да финализираме преговорите и да може хората, които живеят на територията на Столичната община, да се движат с леките си автомобили без винетки“, пише кметът на София в профила си в социалните мрежи.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Премиерът Росен Желязков ще открие новата пожарна база в Симитли

          Министър-председателят Росен Желязков ще присъства на официалната церемония по откриването на новата база на Пожарна безопасност и защита на населението в град Симитли. Събитието ще...

          София е домакин на международния форум за зелен преход Green Transition 2025

          Българската столица е домакин на едно от най-мащабните събития в региона, посветено на устойчивото развитие и зеления преход – Green Transition Forum 2025. Събитието...

          „Футболът обединява“: Дружеството на ООН организира благотворителен турнир (ВИДЕО)

          В София се проведе Ambassadors’ League 2025 – благотворителен футболен турнир, организиран от Дружеството за ООН в България. Събитието е част от инициативата „Футболът...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions