Search Suggestions
      четвъртък, 07.11.24
      Search Suggestions

          Купуваме още пет нови електрически мотрисни влака за БДЖ

          Loading the player...

          Министърът на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова и председателят на борда на директорите и главен оперативен директор на „Шкода Транспортейшън и Шкода Вагонка“ Петър Новотни днес подписаха споразумение за доставка на пет електрически мотрисни влака.

          „Знаете колко е огромна нуждата за българската железница от нов подвижен състав. Благодаря на представителите на ЕК да одобрят нашето предложение и за първи път доставката ще се финансира от програма транспортна свързаност. Новите мотриси ще отговарят на тези от договора, ще са със скорост до 160 км и до 300 седящи места. Тези мотриси ще обслужват по натоварените направления в Северна България“, заяви Стоянова.

          Допълнителното споразумение е част от сключения в началото на септември договор за доставка на 20 електрически мотрисни влака, в който е предвидена възможност за поръчка на допълнителни 5 влака. На събитието присъства и посланикът на Чешката република в София Н.Пр. Мирослав Томан.

          „Вярвам напълно, че това е добра сделка за всички страни. Това е оборудване, което е нужно тук. Пожелавам на всички да работят упорито за изпълнението на поръчката“, допълни Томан.

          Договорът за 20-те едноетажни електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 300 седящи места, включва поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал. Консорциумът предлага цена от 511,4 млн. лева и срок за доставка на влаковете от 24 месеца.

          „Преди 2 месеца подписахме първата част от договора и имаше всички основания екипа да продължи да работи, така приключихме и с второто предложение. За мен това е повод на гордост и задължение. С нашето име се свързват най-високите стандарти за качество в това отношение. Радвам се, че се намериха възможности за финансиране, защото е по линия и на ЕС. Благодаря на всички, които направиха това възможно“, заяви Новотни.

          Доставката на подвижния състав се финансира със средства от Националния план за възстановяване и устойчивост. Той ще бъде използван за дългите железопътни маршрути в страната, каквито са София-Бургас, София-Варна и София-Русе.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          Сайтът е защитен от reCAPTCHA и Политиката за Поверителност и Общи Условия на Google са приложени.

          - Реклама -

          НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

          Зареждане...
          - Зов за Помощ - spot_img

          ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

          Search Suggestions
              Search Suggestions