Няма да има никакъв драматизъм с влизането в еврозоната за никого от българските граждани. Това коментира Добри Митрев от Българската стопанска камара пред Нова тв.
И в момента в портфейлите ни има евро, само че на него пише лев. Ние отдавна сме вързани първо към немската марка, след нейното отпадане – към еврото. Стойността на лева към еврото е 1,95583 и съгласно две решения на Народното събрание това ще е курсът, по който ще влезем. Ние ще променим вида на банкнотите, които имаме в себе си, няма да променим стойността на валутата, която имаме и в момента.
Експертът даде пример, че и в чейнджбюрата пише BGN – номинал, не пише лев. Точно защото ние сме във фискален съвет, а борда е вързан към еврото – втората най-стабилна валута в света. Тоест – за гражданите и бизнеса предимствата ще бъдат много повече, допълни Митрев. Обясни, че цените в магазините трябва да се закръглят в полза на потребителя.
Банките са абсолютно подготвени, счетоводните къщи, общините, но това са технически въпроси, които предстоят да бъдат решени до края на годината, допълни той.
Няма да има никакъв драматизъм с влизането в еврозоната за никого от българските граждани. Това коментира Добри Митрев от Българската стопанска камара пред Нова тв.
И в момента в портфейлите ни има евро, само че на него пише лев. Ние отдавна сме вързани първо към немската марка, след нейното отпадане – към еврото. Стойността на лева към еврото е 1,95583 и съгласно две решения на Народното събрание това ще е курсът, по който ще влезем. Ние ще променим вида на банкнотите, които имаме в себе си, няма да променим стойността на валутата, която имаме и в момента.
Експертът даде пример, че и в чейнджбюрата пише BGN – номинал, не пише лев. Точно защото ние сме във фискален съвет, а борда е вързан към еврото – втората най-стабилна валута в света. Тоест – за гражданите и бизнеса предимствата ще бъдат много повече, допълни Митрев. Обясни, че цените в магазините трябва да се закръглят в полза на потребителя.
Банките са абсолютно подготвени, счетоводните къщи, общините, но това са технически въпроси, които предстоят да бъдат решени до края на годината, допълни той.