събота, 21.09.24
16.3 C
София
21 C
Пловдив
19.8 C
Варна
Search Suggestions

      БДЖ ЗАТЯГА КОНТРОЛНИЯ РЕЖИМ И МЕРКИ ЗА СИГУРНОСТ

      Техническа и сериозна финансова реформа обеща управителят на БДЖ Любомир Илиев на днешната пресконференция на транспортния ветеран. Статистиките, които той представи, еднозначно показват трагична картина, неефективно управление и загуби в размер на милиони. Но предприетите мерки са светлина в тунела.

      На днешната пресконференция в БДЖ за пореден път стана ясно, че сигналите за злоупотреба с гориво съвсем не са изолирано явление за дружеството. Управителят на „БДЖ – Товарни превози” Любомир Илиев се позова на статистика, според която случаите на доказана кражба за 2013г. са били 65, а тези през 2014г. – 35. За всяка от злоупотребите виновните служители са наказвани със забележка или последно предупреждение преди уволнение.
      По документи, за последните две години, преразходът на компанията за гориво е 2 млн. лв. Този факт е накарал ръководството да преосмисли наказателните си мерки и да приеме като единствена възможна реакция на кражбите дисциплинарното уволнение.
      Любомир Илиев отбеляза, че за последните три години броят на действащите локомотиви с поставени GPS устройства намалява. Ако през 2012 г. те са били 53, то в началото на 2014 г. от тях работещи са само 16 и никой не ги следи. По думите на управителя на БДЖ не се следят и разходните норми, които се увеличават обратнопропорционално на работата.
      В отговор на набелязаните проблемни точки управителят на нестабилната БДЖ информира, че административно всички разходни норми на компанията са намален с 10%. За да се разреши максимално бързо финансовият казус на дружеството, от 1 март следва орязване с още 10 %.
      „За всеки локомотив е направена проверка на разходната норма. GPS-ите веднага се заявиха към „GPS България“ за ремонтиране. До края на месец февруари всички 53 GPS, които са в движение, ще бъдат ремонтирани“, обясни Илиев.

      На пресконференцията бе оповестено и създаденото ново звено по контрол на кражби с гориво: „Създадохме звено, което основно ще се занимава с проверка, следене на GPS системата, проверка на разходите за гориво, разходните норми, където има риск от т.н рисковите точки. Там, където спират локомотивите за източване на резервоарите, също ще бъдат следени“.
      Камери, черни кутии, работеща GPS навигация, сериозни наказания и финансови рестрикции са денонощните мерки, които трябва да вдигнат на крака БДЖ, а дали ще се получи този път предстои да видим съвсем скоро.

      - Реклама -
      СВЪРЗАНИ НОВИНИ

      ОСТАВИ КОМЕНТАР

      Моля, въведете коментар!
      Моля, въведете името си тук

      - Реклама -

      НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

      Зареждане...
      - Реклама -

      ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ