Новата 82-километрова ограда по границата с Турция ще е четири пъти по-скъпа спрямо досега изградената. Новото съоръжение обаче по нищо няма да прилича на досегашното съоръжение. Тя ще бъде трудна за преодоляване и ще бъде разположена между пунктовете Капитан Андреево и Лесово.
- Реклама -
Оградата ще е по-висока, по-широка и по-добре вкопана в земята. Цената й ще е около 90 млн., като ще се строи без търг. Сред слабостите на досегашната временна ограда е , че тя е била прекалено лесна за преодоляване, като някои от прескачащите са я режели с ножици, други са я покривали с килимчета, за да прескачат бодливата тел, а трети са прокопавали дупка под оградата, тъй като тя не е вкопана.
Цената на оградата включва и купуването на камери с функция за нощно виждане. По този начин няма да бъдат необходими граничари, които да наблюдават, както е в момента.
В цената е включена и охраната на граничния участък между Лесово и Капитан Андреево, докато тече строежът. На оградата се възлагат големи надежди – откакто са построени първите 30 км, опитите за преминаване в този участък са намалели от 7 хиляди на хиляда души.
Новата 82-километрова ограда по границата с Турция ще е четири пъти по-скъпа спрямо досега изградената. Новото съоръжение обаче по нищо няма да прилича на досегашното съоръжение. Тя ще бъде трудна за преодоляване и ще бъде разположена между пунктовете Капитан Андреево и Лесово.
- Реклама -
Оградата ще е по-висока, по-широка и по-добре вкопана в земята. Цената й ще е около 90 млн., като ще се строи без търг. Сред слабостите на досегашната временна ограда е , че тя е била прекалено лесна за преодоляване, като някои от прескачащите са я режели с ножици, други са я покривали с килимчета, за да прескачат бодливата тел, а трети са прокопавали дупка под оградата, тъй като тя не е вкопана.
Цената на оградата включва и купуването на камери с функция за нощно виждане. По този начин няма да бъдат необходими граничари, които да наблюдават, както е в момента.
В цената е включена и охраната на граничния участък между Лесово и Капитан Андреево, докато тече строежът. На оградата се възлагат големи надежди – откакто са построени първите 30 км, опитите за преминаване в този участък са намалели от 7 хиляди на хиляда души.