Крайнодесен израелски министър посети оспорвано от палестинците свято място в Йерусалим
Най-религиозното и твърдолинейно правителство в историята на Израел положи клетва
Палестинците осъдиха посещението на оспорвано свято място в Йерусалим от крайнодесен израелски министър като "безпрецедентна провокация".
Министърът на националната сигурност Итамар Бен-Гвир, който призова за по-твърда линия спрямо палестинците, обиколи мястото, заобиколен от полиция.
Конкуриращите се претенции към комплекса горчиво разделят Израел и палестинците.
Напрежението се повиши с идването на новото националистическо правителство на Израел.
Посещението на г-н Бен-Гвир беше първото му публично действие, откакто правителството, ръководено от премиера Бенямин Нетаняху, положи клетва преди пет дни.
Мястото на върха на хълма е най-свещеното място в юдаизма и третото най-свещено място в исляма. Той е известен на евреите като Храмовия хълм, мястото на два библейски храма, а на мюсюлманите като Харам ал-Шариф, мястото на изкачването на Мохамед на небето.
Евреи и други немюсюлмани имат право да ходят там, но не и да се молят, въпреки че палестинците гледат на посещенията на евреи като на опити да се промени деликатното статукво.
Най-религиозното и твърдолинейно правителство в историята на Израел положи клетва.
Бенямин Нетаняху се завръща като министър-председател, след като неговата партия Ликуд формира коалиция с ултранационалистически и ултраортодоксални еврейски съюзници.
Има вътрешни и международни опасения, че това ще разпали конфликта с палестинците, ще навреди на съдебната система и ще ограничи правата на малцинствата.
Нетаняху обеща да се стреми към мир и защита на гражданските права.
Обръщайки се към специална сесия на Кнесета (парламента) в Ерусалим, той заяви, че неговата администрация ще „възстанови управлението, мира и личната сигурност на гражданите на Израел“.
„Чувам постоянните оплаквания на опозицията за „края на държавата“, „края на демокрацията“, членове на опозицията, загубата на изборите не е краят на демокрацията – това е същността на демокрацията.