София 24 °C София 24°C - ясно небе Велико Търново 23 °C Велико Търново 23°C - ясно небе Пловдив 24 °C Пловдив 24°C - ясно небе Варна 22 °C Варна 22°C - предимно ясно Бургас 21 °C Бургас 21°C - предимно ясно

ВТОРИЯТ ПИЛОТ ПОЛУЧИЛ ИНСУЛТ?

ЛУФТХАНЗА СИ ПАЗИ ИМИДЖА

9 годиниОбщество 7 Боряна Райчева

При нас всичко е процедури, от подготовката, през влизането в самолета и управлението му. Това заяви Камен Филипов, командир на Еърбъс в студиото на „Здравей България“ по Нова тв.
По регламент всеки кандидат за обучение има доста обстойни психологически изследвания, пък заяви от своя страна Десислава Георгиева, авиационен психолог. Психотестовете първоначално при наемане на работа отнемат по 9 часа и после всяка година се провеждат такива тестове задължително, подчерта Славчо Велков, експерт по Сигурност и Антитероризъм.
Разбира се, има на летището резервен екипаж, който винаги може да заеме мястото на настоящия, ако пилотът не се чувства добре или има друга причина, пък заяви Георгиева.
Силно впечатление прави факта, че и френската и германската страна се пазят от категоричност по въпроса за умисъл, пък заяви Камен Филипов. Шефът на Луфтханза използва термина предумишлено разбиване на самолета. Не зная по какви причини, може би по нагласа за Европа терористите са едни брадясали от средния запад, но тя пренебрегва факта, че през последните години все повече терористи израстват в самата Европа, подчерта той. Когато преднамерено го правиш, когато преднамерено убиваш 150 души и себе си и колегата си, трябва да се търси причината. Аз съм сигурен, че немската полиция и службите ще открият истината причина и достатъчно доводи за решението на пилота. Сигурността на пилотската кабина е изчислена и направен акта, че да е осигурена защита отвън, от външни хора. Има още нещо този човек е бил и стюард, той много добре е знаел как да работи с тази кабина, коментира действията на предполагаемия терорист автопилотът.
Чужди хора не знаят кода, дори при проверка от Министерството, заяви Славчо Велков, експерт по Сигурност и Антитероризъм. Представете си, че вторият пилот е изпаднал в състояние на инсулт. Вторият пилот сяда на мястото и заключва. Болни от инсулт изпълняват познати нерегламентирани движения. Този самолет се управлява със саяс, като джойстик и той може да е включил автопилота, допълни той. Освен това самият самолет има система за предизвестяване на сблъсък със земята, заключи той.
Ние тренираме такива млади хора, желанието в тях е голямо, заяви от своя страна Камен Филипов. Аз съм инструктор на тренажор и виждам това желание в тях, самолета е прекрасен. Нашите пилоти са много подготвени, не трябва да има паника относно летенето със самолет, допълни той.
Българската гражданска авиация има такъв инцидент, в които първия пилот получи инсулт и вторият пилот пилотира самолета на летище Пловдив, каза Велков.
Съвсем обяснимо е авиокомпанията да реагира по този начин, това е Луфтханза и тя си пази имиджа, коментира той. Не им се иска на хората в Европа да нарича пилотите терористи
Хората в авиацията са непрекъснато тренирани, непрекъснато минават такива прегледи и няма място за безпокойство, заяви психологът.
А 320 е по-лек за управление от Еърбъс, тялото му е по-голямо. Няма лош самолет за управление, заяви в заключение авиопилотът Камен Филипов.