понеделник, 30.09.24
10.8 C
София
15 C
Пловдив
12.7 C
Варна
Search Suggestions

      СУБСИДИИТЕ ЗА ЧАСТНИ УЧИЛИЩА НЯМА ДА СА ЗА СМЕТКА НА ДЪРЖАВНИТЕ

      Идеите, заложени в Законопроекта за предучилищното и училищното образование целят да създаде равни положения за всички в образователната система. Това заяви председателят на Комисията по образованието и науката Милена Дамянова в студиото на „Тази сутрин” по bTV.
      По думите ѝ, за първи път част от данъците на родителите, чиито деца посещават частни училища или градини, ще бъдат похарчени за образованието на синовете и дъщерите им.
      Дамянова поясни, че проектобюджетът за образование за 2018 г. предвижда заделени средства, които да „следват всяко дете”, за всеки от очакваните 65 хиляди първокласници през тази година.
      Според промените в законопроекта, дори и някое дете да бъде записано в частно образователно учреждение, средствата, предвидени за неговото образование, ще го „последват” в частното училище или детска градина.
      Дамянова поясни, че предвидените средства ще може да бъдат харчени само за обучение – за заплати на учителите и покриване на учебния план. Ако част от средствата не бъдат изразходвани от съответните образователни заведения, те ще бъдат принудени да ги връщат.
      В отговор на отправени критики към потенциалните цели, за които ще бъдат харчени тези пари, Милена Дамянова подчерта, че бъде упражняван засилен финансов контрол. При откриването на нарушения, средствата няма да бъдат предоставени.
      Дамянова подчерта, че за да получат въпросните средства, които „следват ученика”, частните училища и детски градини ще трябва да покриват критериите, на които отговарят и държавните институции.

      - Реклама -
      СВЪРЗАНИ НОВИНИ

      ОСТАВИ КОМЕНТАР

      Моля, въведете коментар!
      Моля, въведете името си тук

      Сайтът е защитен от reCAPTCHA и Политиката за Поверителност и Общи Условия на Google са приложени.

      - Реклама -

      НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

      Зареждане...
      - Реклама -

      ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ