18% от петокласниците у нас имат проблеми с осмислянето и оценяването на текстовете, които четат. Това е един от изводите от Националното външно оценяване на учениците, което се проведе през октомври.
От друга страна, 7 на сто надхвърлят изискванията на образователното ведомство.
Малко над 5000 петокласници от цялата страна се явиха на първия по рода си изпит по четивна грамотност. Те бяха избрани на случаен принцип. Почти 20% от децата изпитват сериозни затруднения при разбирането и усвояването на прочетения от тях текст, според проучването.
75% от децата нямат проблеми с усвояването на текст, а 7% надхвърлят изискваната за тяхната възраст четивна грамотност.
Класацията по градове отрежда на София първо място, най-зле са се представили учениците в Шумен. Първенец по точки е Варна, след нея е Смолян. На дъното на класацията е Пловдив.
Статистиката показва, че момичетата се справят по-добре от момчетата. Оценките от изпита няма да бъдат вписвани в дневниците и бележниците на учениците. Такъв изпит ще се проведе и за деветокласниците, но той ще бъде през втория учебен срок.
БЪЛГАРСКИТЕ ПЕТОКЛАСНИЦИ ИМАТ ПРОБЛЕМИ С ЧЕТЕНЕТО
Сайтът е защитен от reCAPTCHA и Политиката за Поверителност и Общи Условия на Google са приложени.