вторник, 24.09.24
Пловдив
14.9 C
Варна
Search Suggestions

Учени от Ухан доказаха: Коронавирусът остава във въздуха поне два часа

Китайски учени, изследващи условията на разпространението в реалния свят на смъртоностния коронавирус, установяват с все по-голяма категоричност разпространението на Covid-19 по въздуха. Те твърдят, че са установени генетичните маркери на вируса във въздуха в две болници в Ухан, Китай, където е започна огнището.

Техните открития бяха публикувани в понеделник в сп. Nature.

Остава неясно дали вирусът в събраните проби е бил заразен, но капчиците, които се разпространяват чрез дишане и говорене, могат да останат в атмосферата и да бъдат вдишвани от други.

„Те остават във въздуха, плаващи наоколо поне два часа“, казва Линси Мар, професор по гражданско и екологично инженерство в Virginia Tech.

Има сериозни данни, които създават предположенията, че заразата остава във въздуха поне два часа.

Въпреки че коронавирусната РНК – генетичният план на вируса – присъства в аерозолите, учените все още не знаят дали вирусите остават инфекциозни или тестовете просто са открили безобидни вирусни фрагменти.

В изследването в Ухан не са открити вируси на повечето публични места, които са изследвани, включително жилищната сграда и супермаркета, въпреки че някои нива са открити в претъпкани райони извън една от болниците и в универсалните магазини.

„Интересно беше да видя, че има измерими количества“, каза г-жа Марр. „Мисля, че е добро доказателство, че трябва да се избягва струпването на хора”, счита тя.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ