Search Suggestions
      сряда, 16.04.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Промени във въздушния транспорт: По-малко компенсации за закъснели полети

          Европейската комисия предложи промени в регламента за въздушния транспорт, които ще ограничат правата на пътниците в случай на закъснения и отменени полети. Най-съществената промяна е вдигането на прага за обезщетение при закъснение от сегашните 3 часа на 5 часа.

          - Реклама -

          Освен това при отменени полети, авиокомпаниите ще имат до 8 часа, за да се свържат с пътника и да предложат алтернативен транспорт. Дотогава превозвачът е длъжен да осигури храна, напитки и, ако е необходимо – хотел. Ако това не се случи, пътникът ще трябва сам да поеме разходите си, което често излиза скъпо.

          Реакциите не закъсняха. От Асоциация „Активни потребители“ предупреждават, че „кръгът от потребители, които ще получат обезщетение, ще се намали драстично“, тъй като в повечето случаи закъсненията са под 5 часа.

          Борис – пътник, който преди време е получил обезщетение след полет от Прага до София – смята, че новите правила ще създадат хаос и ще ощетят пътниците.

          От Европейския потребителски център настояват за баланс между интересите на авиокомпаниите и правата на пътуващите.

          Предложените промени все още подлежат на одобрение от Европейския парламент и Съвета на ЕС.

          Европейската комисия предложи промени в регламента за въздушния транспорт, които ще ограничат правата на пътниците в случай на закъснения и отменени полети. Най-съществената промяна е вдигането на прага за обезщетение при закъснение от сегашните 3 часа на 5 часа.

          - Реклама -

          Освен това при отменени полети, авиокомпаниите ще имат до 8 часа, за да се свържат с пътника и да предложат алтернативен транспорт. Дотогава превозвачът е длъжен да осигури храна, напитки и, ако е необходимо – хотел. Ако това не се случи, пътникът ще трябва сам да поеме разходите си, което често излиза скъпо.

          Реакциите не закъсняха. От Асоциация „Активни потребители“ предупреждават, че „кръгът от потребители, които ще получат обезщетение, ще се намали драстично“, тъй като в повечето случаи закъсненията са под 5 часа.

          Борис – пътник, който преди време е получил обезщетение след полет от Прага до София – смята, че новите правила ще създадат хаос и ще ощетят пътниците.

          От Европейския потребителски център настояват за баланс между интересите на авиокомпаниите и правата на пътуващите.

          Предложените промени все още подлежат на одобрение от Европейския парламент и Съвета на ЕС.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Евродепутати към сръбските студенти: Вие направихте повече за тези 13 дни, отколкото политиците за 13 години

          Повече от 40 студенти от Сърбия присъстваха на среща в Европейския парламент с трима евродепутати – Гордан Босанац от Хърватия, Ирена Йовов от Словения...

          Калас: Сърбия е единственият кандидат за членство в ЕС, който не бе съгласен с решението за налагане на допълнителни санкции на Беларус

          Сърбия е единствената страна кандидатка за членство в Европейския съюз от Западните Балкани, която не се съобрази с новото външнополитическо решение на ЕС за...

          Зеленски: Над 40% от оръжията на украинските сили са местно производство

          Повече от 40% от оръжията, използвани на фронтовата линия, се произвеждат в Украйна. Това заяви украинският президент Володимир Зеленски по повод Деня на работника от...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions