Основателят на инвестиционната компания „Експат Капитал“ Никола Янков заяви в предаването „Евродикоф“, че коренът на трагедиите по българските пътища не са отделни шофьори, а държавната некомпетентност и идеологическо мислене, останало от социализма.
„В България не шофьорите-убийци са основният проблем, въпреки начина, по който медиите представят нещата. Истинският гняв на хората трябва да бъде насочен към държавната система, която с десетилетия отказва да изгради безопасна пътна инфраструктура“, заяви Янков.
- Реклама -
Той подчерта, че България е единствената държава в Европа без цялостна магистрала от граница до граница.
Тоест влизате в България и в един момент слизате от магистралата, независимо накъде е тръгнал човек. Това нещо в Европа го няма никъде другаде. Истината е, че виновните не са хората, които са катастрофирали, а държаните чиновници, които с десетилетия отказват да построят необходимата на България европейска пътна инфраструктура.
Държавата няма (и няма да има) пари – но инвеститорите имат
„Причината за това е, че държавата просто няма пари – и няма да има скоро. Страната няма нужните 100 милиарда евро за мащабна модернизация.“
Янков обаче подчерта, че тези средства съществуват в частния сектор – европейски, американски и австралийски инвестиционни фондове, които специализират в инфраструктурни проекти и разполагат с десетки милиарди.
„Те могат да изградят цялата недостроена инфраструктура за един мандат – не за едно поколение, не за 50 години, а за 4.“
Два основни проблема: социалистическо и ляво мислене
Янков посочи два основни политически и културни блока, които спират прогреса:
1. Социалистическото мислене в политиката
„Частният инвеститор в България се възприема като враг от политиците. Няма десни партии – всички са леви. ГЕРБ, управлявайки три мандата, не стартира нито една концесионна процедура за магистрали. Защо? Защото там не могат да се крадат пари.“
Частният концесионер не работи с държавни фирми, не раздава авансови средства и не е зависим от АПИ или МРРБ. Всички обществени поръчки се организират от него – прозрачно и без възможност за кражба.
2. Лявото мислене по същество
„Как така ще дадем на частник да печели от тая работа?“ — това според Янков е типичното българско политическо мислене, което отказва да приеме, че частният интерес може да бъде двигател за обществен прогрес.
Заключение: Жертвите по пътищата не са случайност, а системен провал
„Това, което се случва по пътищата – смърт, загуба на пари и екологични щети – е резултат не от човешки грешки, а от дълбока институционална и морална криза, закотвена в социалистическото наследство и корупцията“, обобщи Янков.
Основателят на инвестиционната компания „Експат Капитал“ Никола Янков заяви в предаването „Евродикоф“, че коренът на трагедиите по българските пътища не са отделни шофьори, а държавната некомпетентност и идеологическо мислене, останало от социализма.
„В България не шофьорите-убийци са основният проблем, въпреки начина, по който медиите представят нещата. Истинският гняв на хората трябва да бъде насочен към държавната система, която с десетилетия отказва да изгради безопасна пътна инфраструктура“, заяви Янков.
- Реклама -
Той подчерта, че България е единствената държава в Европа без цялостна магистрала от граница до граница.
Тоест влизате в България и в един момент слизате от магистралата, независимо накъде е тръгнал човек. Това нещо в Европа го няма никъде другаде. Истината е, че виновните не са хората, които са катастрофирали, а държаните чиновници, които с десетилетия отказват да построят необходимата на България европейска пътна инфраструктура.
Държавата няма (и няма да има) пари – но инвеститорите имат
„Причината за това е, че държавата просто няма пари – и няма да има скоро. Страната няма нужните 100 милиарда евро за мащабна модернизация.“
Янков обаче подчерта, че тези средства съществуват в частния сектор – европейски, американски и австралийски инвестиционни фондове, които специализират в инфраструктурни проекти и разполагат с десетки милиарди.
„Те могат да изградят цялата недостроена инфраструктура за един мандат – не за едно поколение, не за 50 години, а за 4.“
Два основни проблема: социалистическо и ляво мислене
Янков посочи два основни политически и културни блока, които спират прогреса:
1. Социалистическото мислене в политиката
„Частният инвеститор в България се възприема като враг от политиците. Няма десни партии – всички са леви. ГЕРБ, управлявайки три мандата, не стартира нито една концесионна процедура за магистрали. Защо? Защото там не могат да се крадат пари.“
Частният концесионер не работи с държавни фирми, не раздава авансови средства и не е зависим от АПИ или МРРБ. Всички обществени поръчки се организират от него – прозрачно и без възможност за кражба.
2. Лявото мислене по същество
„Как така ще дадем на частник да печели от тая работа?“ — това според Янков е типичното българско политическо мислене, което отказва да приеме, че частният интерес може да бъде двигател за обществен прогрес.
Заключение: Жертвите по пътищата не са случайност, а системен провал
„Това, което се случва по пътищата – смърт, загуба на пари и екологични щети – е резултат не от човешки грешки, а от дълбока институционална и морална криза, закотвена в социалистическото наследство и корупцията“, обобщи Янков.
На 16 май православната църква почита паметта на един велик подвижник – преподобни Теодор Освещени, както и на светите преподобни отци, мъченически загинали в манастира „Св. Сава“ край Йерусалим.
Протестът на градския транспорт в София продължава и днес.
Това решиха служителите в общинските дружества, след като в четвъртък синдикатите проведоха среща с местната...
1 коментар
Пиян ли си , бре орунгел…?
Къде ги виждаш тези инвеститори….?
Дойдоха някакви „сульовци“ , повечето от които си заминаха.Инвестират единствено в Чехия,Словакия,Унгария и Полша….! Събуди се от „прекрасният“ си сън…! Тук не е Европа….!
Пиян ли си , бре орунгел…?
Къде ги виждаш тези инвеститори….?
Дойдоха някакви „сульовци“ , повечето от които си заминаха.Инвестират единствено в Чехия,Словакия,Унгария и Полша….! Събуди се от „прекрасният“ си сън…! Тук не е Европа….!