Качеството на образованието е засегнато негативно от фокуса върху очаквано високи резултати на националните външни оценявания, заяви Диян Стаматов, директор на 119 СУ и председател на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета, в предаването „Метроном“ по Радио „Фокус“.
По отношение на НВО в 7. клас, Стаматов смята, че то е изчерпано като форма и е време да се трансформира в:
„съвременен, дигитален, обобщен изпит“,
който включва не само БЕЛ и математика, но и компоненти от СТЕМ дисциплините (наука, технологии, инженерство и математика),
с цел по-добра подготовка за гимназиалния етап и намаляване на дефицитите в знанията.
За зрелостниците
Той отбеляза, че НВО все пак показва знанията на последователните и старателни ученици, а частните уроци са нужни най-вече на тези, които имат пропуски в обучението си.
Необходимост от нов модел
Според Стаматов е време за нов модел на НВО, който:
изисква разбиране, а не зазубряне,
обхваща всички предмети,
и е ориентиран към практическо приложение, подобно на модела на PISA.
Той е категоричен, че бъдещето на изпитите е в дигиталния формат – с реално време, интерактивни платформи и прагматично съдържание.
„Необходими са обществени дебати за дигитализацията на националното външно оценяване, включително с участието на Министерството на образованието“, подчерта Стаматов в заключение.
Качеството на образованието е засегнато негативно от фокуса върху очаквано високи резултати на националните външни оценявания, заяви Диян Стаматов, директор на 119 СУ и председател на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета, в предаването „Метроном“ по Радио „Фокус“.
По отношение на НВО в 7. клас, Стаматов смята, че то е изчерпано като форма и е време да се трансформира в:
„съвременен, дигитален, обобщен изпит“,
който включва не само БЕЛ и математика, но и компоненти от СТЕМ дисциплините (наука, технологии, инженерство и математика),
с цел по-добра подготовка за гимназиалния етап и намаляване на дефицитите в знанията.
За зрелостниците
Той отбеляза, че НВО все пак показва знанията на последователните и старателни ученици, а частните уроци са нужни най-вече на тези, които имат пропуски в обучението си.
Необходимост от нов модел
Според Стаматов е време за нов модел на НВО, който:
изисква разбиране, а не зазубряне,
обхваща всички предмети,
и е ориентиран към практическо приложение, подобно на модела на PISA.
Той е категоричен, че бъдещето на изпитите е в дигиталния формат – с реално време, интерактивни платформи и прагматично съдържание.
„Необходими са обществени дебати за дигитализацията на националното външно оценяване, включително с участието на Министерството на образованието“, подчерта Стаматов в заключение.
"Реалния дефицит на България е малко над 5%. Това означава, че ние не изпълняваме един от критериите за влизане в еврозоната."
Това каза представителят на...
Тежка катастрофа е станала на бул. „Никола Петков“ в района на столичния квартал „Горна баня“, при която автомобил е ударил полицейски патрулен автомобил, съобщава...
"Новата наредба за отчитането на топлинната енергия е срам. В иня има само едно допълнено изречение, иначе е същата като предишната."
Това каза инженер...