Синята зона в столицата съществува от далечната 1991 г. Тя винаги е била обект на много дебати и пререкания, относно това законна ли е платената зона, къде отиват парите, обхват на зоните и прочие. Законът за движение по пътищата е претърпял много промени, съответно и почасовите зони също, както и техните „такси“. Преди два дни обаче поредната промяна в Закона разбуни духовете и доведе до нови дебати.
Депутати от ГЕРБ и Реформаторския блок внесоха законопроект, с който платеното паркиране в столицата ще стане легално. Проблемът обаче идва не от това, че „търговията ще бъде легализирана“, ами от възможността цените на Синята зона да се увеличат, като може да се стигне и до тройно по-висока такса.
Законопроектът предвижда, че т.нар. „такса“ вече ще е точно фиксирана цена, като размерът й ще бъде определен на принципа на пазарната икономика. С промените в Закона общините ще могат да развиват търговска дейност, от която да печелят. В момента парите от платеното паркиране отиват в търговското дружество, което отговаря за паркингите в определените градове.
Преди година столичният кмет Йорданка Фандъкова съобщи, че след като се изчислят разходите по поддръжката на обхвата на зоните, и се приспаднат от приходите, останала част от парите отиват към градския транспорт, за да може да се рехабилитират автобусите, тролейбусите и трамваите. По думите на кмета това е начин, по който ще се стимулират хората и ще използват градски транспорт, което допълнително ще облекчи натоварения трафик в центъра на столицата.
Със законопроекта общините ще могат да търсят местата за паркиране в различни райони на града. Целта е да се облекчи още повече движението в центъра на града.
Дали паркирането на колата за няколко часа около централните части на София ще ни излезе доста скъпо удоволствие … предстои да разберем.
ЩЕ СТАНЕ ЛИ ЛУКС СИНЯТА ЗОНА?
Сайтът е защитен от reCAPTCHA и Политиката за Поверителност и Общи Условия на Google са приложени.