Нивото на доверие на руснаците в телевизията е намаляло значително през март-април 2022 г. Това става ясно от резултатите от проучването на международната рекламна група GroupM, съобщи „Meduza.io“.
Проучването е проведено сред повече от 1,7 хиляди респонденти на възраст от 18 до 60 години в руски градове с население над 100 хиляди души. Изследователският въпрос е бил формулиран по следния начин: „Ако едно събитие се отразява по различен начин от няколко вида медии, на коя бихте се доверили първо?“
Според резултатите на 17 март 33% от анкетираните са посочили телевизията като източник на информация, на когото се доверяват повече отколкото на другите. За сравнение на 27 април само 23% от анкетираните смятат така.
Доверието на руснаците в онлайн медиите и официалните уебсайтове също е намаляло – на 17 март те са наречени надеждни източници от 26% от анкетираните, а на 27 април – от 23%.
В същото време доверието на респондентите в социалните мрежи, блоговете и каналите на Telegram е нараснало. Делът на предпочитащите този източник на информация се е увеличил от 19% на 23%.
„Можем да говорим за общ спад на интереса към новинарското съдържание“, каза директорът по стратегии в OMD OM Group Ирина Едемская. Населението се обръща към интернет според нея, тъй като вероятно шокът е отминал и населението се е адаптирало към ситуацията. Що се отнася до телевизията, сега „чрез нея се популяризира единствената възможна гледна точка на събитията“, заяви Едемская. „Освен това се предоставя дозирана информация и не винаги своевременно“, каза още тя.