неделя, 29.09.24
15.2 C
София
17 C
Пловдив
18.1 C
Варна
Search Suggestions

      МОН разрешава ученически екскурзии само за културно-образователни обекти

      Подготвяна промяна в подготвя в Наредбата за ученическите пътувания предвижда ученически екскурзии да могат да се провеждат само ако включват посещения на няколко обекта, свързани с историята, археологията, културата или природните науки. Това заяви служебният образователен министър Галин Цоков във Варна. Той посети Народната астрономическа обсерватория и планетариум „Николай Коперник“ и Института по океанология „Фритьоф Нансен“ към БАН в града, съобщиха от Министерството на образованието и науката (МОН).

      Предвижда се за всички организирани от училищата пътувания да станат задължителни примерните образователни маршрути, разработени от МОН. Те обхващат цялата страна и към момента се използват по някои от националните програми, по които получават финансиране учебните заведения. Целта на промяната е екскурзиите да се съчетават те с повишаване на познанията на децата в различни области, те да се запознават и да преживяват България по различен начин, да придобиват впечатления на място за процесите в природата, но и да научават факти за културно-историческото ни наследство.

      „Придобиването на знания чрез преживяване доказано дава много добри резултати. Затова искаме да насърчим училищата да посещават знакови обекти, свързани с нашата история и култура“, коментира Галин Цоков. Той обясни, че и сега много училища включват такива обекти в организираните пътувания. „Провеждат се десетки изнесени открити уроци и по този начин насърчаваме връзката между културните и научни обекти с образователната система“, уточни Цоков.

      По време на визитата му във Варна стана ясно още, че обсерваторията в града се посещава от над 6 000 деца и ученици годишно. Там се провеждат постоянни курсове за ученици. Изнасят се и беседи при организирани посещения от училища в региона.

      По време на среща на образователния министър с изпълнителния директор на Института по океанология Атанас Палазов бе договорено МОН и научната организация да си партнират в разработване и популяризиране на национална програма за морска грамотност. Институтът подготвя различни инициативи, свързани и с Десетилетието на ООН за науката за океана за устойчиво развитие. Той задълбочава и връзките си с училищата и организира редица срещи и открити уроци в региона. „Заедно трябва да си партнираме, за да създадем възможност това да се случва в цялата страна, защото знанието за моретата и океаните е в основата на устойчивото развитие“, заяви Цоков.

      Във Варна той разговаря и с колектива на детска градина „Карамфилче“, която създава център по медиация. Предстои в него да се включат и други образователни институции от региона. „Поздравявам ви за работата за развиване на емоционалната интелигентност на децата, което е много важно за всички следващи етапи на обучението им“, посочи Цоков. Той увери, че Регионалното управление на образованието (РУО) ще подкрепи екипа, за да могат и други детски градини да се включат с подобни инициативи и да използват добрия им опит. „Когато децата познават чувстват си, те стават по-успешни и добри хора, затова и подобни инициативи са толкова важни“, отбеляза образователният министър.

      От детската градина от своя страна заявиха, че центърът по медиация се е доказал като възможност за прилагане на ефективен подход за управление на конфликти между децата, родителите, между колеги и партньори, свързани с дейността на образователната институция.

      - Реклама -
      СВЪРЗАНИ НОВИНИ

      ОСТАВИ КОМЕНТАР

      Моля, въведете коментар!
      Моля, въведете името си тук

      Сайтът е защитен от reCAPTCHA и Политиката за Поверителност и Общи Условия на Google са приложени.

      - Реклама -

      НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

      Зареждане...
      - Реклама -

      ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ