София 17 °C София 17°C - предимно ясно Велико Търново 14 °C Велико Търново 14°C - облачно Пловдив 19 °C Пловдив 19°C - разкъсана облачност Варна 16 °C Варна 16°C - предимно облачно Бургас 18 °C Бургас 18°C - облачно

Футболът, волейболът и баскетболът се обединиха в мащабна кампания за дигатилизиране на българския спорт

Инициативата е всеки спортен клуб да разполага със собствен уебсайт

11 месецаДруги 2 Станимир Бакалов

Трите водещи федерации в колективните спортове – футбол, баскетбол и волейбол, се обединиха, подкрепяйки най-новата мащабна инициатива за дигитализиране на българския спорт - DigitalenSport.bg.

 

Две от легендите на българския спорт - президентът на Българска федерация волейбол (БФВ) Любомир Ганев и изпълнителният директор на Българска федерация баскетбол (БФБ) Филип Виденов, както и ръководството на Професионалната футболна лига (ПФЛ), подадоха ръка и станаха партньори на кампанията Дигитален Спорт, която има за цел всеки спортен клуб в България да разполага със собствен работещ уебсайт.

 

Десетки спортни клубове станаха част от инициативата, която е напълно безвъзмездна, и вече използват новите си уебсайтове.

 

Българска Федерация Волейбол (БФВ) продължава да подпомага и споделя инициативи за дигитализиране на българския спорт. Ние като федерация популяризираме инициативата, информирайки всички клубове за възможността да имат свой собствен работещ уебсайт и занапред ще продължим да подкрепяме тази кампания“, коментира президентът на федерацията по волейбол Любомир Ганев.

 

Част от кампанията е и актуалният волейболен шампион на България – Лукойл Нефтохимик: „Инициативата на DigitalenSport.bg e похвална необходимост. Ние като шампиони на България трябва да достигаме бързо, в духа на съвременните технологии, до нашите фенове. Целта е ясна – да върнем децата от телефоните и лаптопите в залите, тоест да извървим светкавично обратния път. А най-прекият тръгва именно от лаптопите и телефоните“, е мнението на президента на клуба Огнян Томов.

 

Изпълнителният директор на БФБаскетбол Филип Виденов добави: „Дигитализацията не е бъдеще. Тя е настояще и в някаква степен в българския спорт дори изоставаме от модерните и съвременни тенденции. Подкрепяме тази инициатива, защото в нея виждаме огромен потенциал, а и в настоящия момент е отлична възможност за всички отбори у нас. Броят на клубовете расте, популярността на баскетбола расте, така че това е възможност да помогнем на този процес. А инициативи като тази само могат да са в помощ.“

 

В проекта попадат клубове от колективните спортове в България, сред които водещите - футбол, баскетбол, волейбол, независимо от нивото, в което се състезават – професионално или аматьорско. Както и без значение дали става въпрос за мъжки или женски спортни организации.

 

Един от основните акценти на инициативата е върху детско-юношеския спорт. Дигитален Спорт предлага специален ДЮШ регистър с подробни данни и контакти за детско-юношеските школи и академии на спортните клубове в България. Целта е бърз и лесен достъп на подрастващите и техните родители към спортни бази (стадиони, зали, игрища), клубовете и дори график на тренировъчния процес.

 

Много добра инициатива, чрез която имаме още един начин на достъп до нашата аудитория. Привържениците на Беласица винаги са били до нас и са ни подкрепяли и ние се стремим да бъдем достатъчно актуални, стигайки до тях по най-лесния начин. Сайтът ни дава чудесна възможност особено в раздела с детско-юношеска школа, която е нашата гордост“, коментира президентът на ОФК Беласица (Петрич) Ивайло Хаджигаев.

 

Възможността, която предоставя Дигитален Спорт бе „прегърната“ и от третодивизионния Доростол (Силистра): „Страхотна инициатива, която ще помогне на малките клубове да популяризират своята дейност чрез свой собствен уеб сайт. Благодарни сме за възможността, че и нашият клуб, който е в Трета лига, може да се възползва от това да придобие още по-голяма популярност сред привържениците на най-великата игра, както в България, така и по целия футболен свят“, каза председателят на клуба Деян Дечев.

 

Инициативата вече е в ход, като първите над 30 клуба (включително футболните Беласица (Петрич), Созопол, Спортист (Своге), Монтана, Струмска слава (Радомир), Спартак (Плевен), Доростол (Силистра), Светкавица (Търговище), Септември (Тервел), Черноморец (Балчик), Ювентус (Малчика), Локомотив (Дряново) и други), волейболните Лукойл Нефтохимик, Монтана, Черно море, Пирин (Разлог), баскетболните Спартак (Плевен) и Берое (Стара Загора) и други) вече използват своите нови сайтове.

 

Целта на кампанията е изработката на уебсайтове за над 150 спортни клуба в България и достигане до обща аудитория над 500 000 души. А също така да се разрасне, включвайки клубове от още по-ниски дивизии, както в тези, така и в други колективни спортове.