София 17 °C София 17°C - предимно ясно Велико Търново 14 °C Велико Търново 14°C - облачно Пловдив 19 °C Пловдив 19°C - разкъсана облачност Варна 16 °C Варна 16°C - предимно облачно Бургас 18 °C Бургас 18°C - облачно

Константинов: Догодина може да прекръстим антижурналистическите награди на "Златен премиер''

Аз вече си представям г-н Пеевски като един Леонардо Дикаприо в "Титаник", добави още той

4 месецаПолитика 3 Кристияна Стефанова

"Да, замисляме се, догодина може да прекръстим антижурналистическите награди на "Златен премиер", ако това младо, успешно момче, вече млад успял мъж стане премиер. А той освен на корупция, завладени медии, завладяна държава, фалита на КТБ, беше символ и на "Магнитски", както и на заобикалянето на "Магнитски". Тези времена явно отминаха у нас. И аз вече си представям г-н Пеевски като един Леонардо Дикаприо в "Титаник", на носа на кораба са се прегърнали с  Бойко Борисов и водят кораба. Ама накъде го водят''.

Това заяви пред БНР Калоян Константинов, главен редактор на независимото издание "КлинКлин" и организатор за поредна година на конкурс за вредна журналистика "Златен Шиши"

"Логиката е изпиране на имиджа му. Той затова излезе от сянката. Дълго време се остави много хора да се упражняват върху името му и реши да се покаже какъв е и кой е. Да не забравяме и че има все пак биологични процеси на остаряване, на възмъжаване, а лидерът на ДПС е доста възрастен. Борбата явно е за власт, защото в момента страната се управлява от триумвират – Бойко Борисов, Делян Пеевски и Ахмед Доган. Кирил Петков, Асен Василев, според мен никой не ги бръсне за нищо. А "Пеевски каза" си е целенасочена медийна кампания, която облъчва хиляди потребители. Но дневният ред на медиите го налагат рекламодателите. Може би се броят на пръстите на едната ръка медиите, които се издържат изцяло на пазарен принцип. Рекламодателите плащат на брой импресии, кликове на един сайт. Когато един сайт им каже – ние публикуваме само качествени новини, но имаме 10 000 четения на месец, а друг сайт каже на рекламодателите, че имат 100 000 четения на месец, или 1 милион четения на месец, то в такава ситуация за рекламодателите няма значение какви новини и информация публикува сайтът със сто хиляди четения. Те отиват при него. Никой от рекламодателите не го интересува етиката на публикуваното съдържание. Един от големите проблеми е, че хората вече не дават пари за журналистика'', добави още той.