БДЖ ВЪЗСТАНОВЯВА 33 СПРЕНИ ВЛАКА ОТ УТРЕ
В Бургас готвят протест в подкрепа на работниците от националния превозвач
От утре, 1 февруари БДЖ възстановява движението на 33 влака, като три от тях ще се движат само в част от съществуващия им маршрут. Ще бъде възстановено и движението по цялото направление на 8 от всички 10 влака, на които беше съкратен маршрута на пътуване.
Два влака, които се движат между Пещера и Стамболийски, ще продължават да пътуват в този участък, вместо между Пещера и Пловдив, поради ремонтни дейности по железния път между Стамболийски и Пловдив.
Пътническите влакове, движението, на които ще бъде възстановено от утре: Враца - Плевен , София - Карлово, Карлово - София, Карлово - Сливен, Сливен - Димитровград север, Стара Загора - Сливен, Карлово - Тулово, Видин - Мездра, Мездра - Видин, Пловдив - Зимница, Златица - Карлово, Тулово - Карлово, Сливен - Стара Загора, Плачковци - Горна Оряховица, Габрово - Царева ливада, Царева ливада - Габрово, Мездра - Враца, Монтана - Бойчиновци,Бойчиновци - Монтана, Лом - Брусарци и Брусарци - Лом.
Припопомняме, че националния превозач спря от движение 33 машини, предимно движещи се в Северозападна България. Това се случи зради орязана с 40 млн. лв. субсидия. Спрените машини предизвикаха вълна от протести в цялата страна. Имаше голяма вероятност от утре от движение да бъдат спрени още 90 машини, а между 1 500 и 2 000 служители на националния превозвач да бъдат съкратени от работа. В крайна сметка пари се намериха и от утре влаковете поемат по маршрутите си.
Междувременно днес в социалната мрежа Фейсбук се организира протест пред жп гарата в Бургас. Протестът е насрочен за 14,00 час и е в подкрепа на работниците от БДЖ против плановете за приватизация, концесии и общинско финансиране на държавните железници
Исканията са за мораториум за всякакъв вид концесии и приватизации на БДЖ, обединение на звената в БДЖ, с цел намаление на административните разходи, референдум за всяка промяна в целостта и собствеността на което и да е държавно предприятие, ревизия на дейността на ръководството и администрацията на БДЖ от независими експерти с участието на граждански и работнически организации.