Гледай
на живо

Патрисия Копачинская боса пред българската публика

Цигуларката не се страхува да проявява бунтарство

Патрисия Копачинская боса пред българската публика Наричат Патриция Копачинская най-вълнуващият цигулар на нашето време, босоногият ангел на световните... thumbnail text

Наричат Патриция Копачинская най-вълнуващият цигулар на нашето време, босоногият ангел на световните сцени и музикален екстремист, като това са само малка част от суперлативите на публиката за нея, ехото, от които остава да звучи часове и дори дни, след като тя напусне залите, в които е омагьосала  осмелилите се да прекрачат прага им. След по-малко от 24 часа тя ще преврне и българските зрители в свидетели на своето бунтарство, което ще извърши по музиката Арнолд Шьонберг в съучастие с бъргарския диригент Найден Тодоров, с когото заедно завършват музикалното си образование във Виена.
Копачинская сподели, че за първи път е имала възможанст да свири Шьонберг  именно по времето, когато е била състудентка с Тодоров във Виена. Срещата й с авсрйският композитор оставила трайна следа в ума и сърцето й и оттогава тя мечтае за повторна такава. Това донякъде е обяснимо, предвид факта, че цигуралката е любител на съвременната музика, защото вярва, че тя е по-близка до днешната публика и не се плаши от сложността, която се крие в нея.
„Аз мисля, че не трябва да се страхуваме да свирим произведения, които са толкова сложни, че никой не иска да ги изпълнява. Шьомберг е композиторът ,който скъса всичко с миналото и смело намери своя нов език и странноте е, ч до ден днешен ние не го разбираме. Посланието от всичко това, което искам да стигне до зрителя е, че на сцената не трябва да свирим само лесни неща, а трябва да се заемем с по-трудните и неразбирами.Той е основоположник на Модернизма, но ние все още се страхуваме от съвременните автори. Много млади композитори все още чакат да бъдат изсвирени, а ние все още се занимаваме с Брамс и Менделсон. Те са много големи композитори, но вес пак това е миналото.“-разказва Копачинская
Революционното за консервативния свят на класическата музика мислене на цигуралката се е отразило и в популярния й проект Bye Bye Beethoven, в който тя метафорично се сбогува с миналото, за да посрещне новото. Признава, чеможе да се търси аналогия между заглавието на този проект и станалия популярен филм "Сбогом Ленин", в който също се разглежда проблема за промяната и начинът, по който тя се приема от тези, на които се случва.
Освен бунтар в мисленото си, Патриция скандализира музикалните пуритани с това, че един от малкото изпълнители на симфонична музика, коиото си позволяват да свирят боси. Това, както и носпоримият й талант, са се превъранали в нейна запазена марка.Можете да се насладите на невероятното й изпълнение на 21 декември от 19:00 часа в Зала България