Гледай
на живо

Служителите от Български пощи спряха стачката

Омбудсманът Мая Манолова съдейства на работниците

Гладната стачка на служителите от „Български пощи“ ЕАД се прекратява, след като днес ръководството на дружеството и синдиката „Закрила“, с активното съдействие на омбудсмана Мая Манолова, постигнаха споразумение. 

След жалба на служители за нарушени трудови права и обявяване на гладна стачка омбудсманът стана медиатор на страните и след три срещи с нейно участие днес най-накрая бе постигнат благоприятен резултат.

Протестиращи и ръководство се договориха да поддържат добър социален диалог по всички поставени синдикални въпроси, мениджмънтът на „Български пощи“ ЕАД препотвърди ангажимента си да изплаща ваучери, допълнително възнаграждение за трудов стаж и професионален опит, а всички други повдигнати въпроси да се обсъждат в дух на добронамереност и конструктивност.

Припомняме, че стачката започна на 30 юли т.г., когато първо служителката Златка Младенова, член на синдиката, обяви, че ще гладува, а преди ден и нейни колеги от централата на компанията заявиха, че се присъединяват към протеста, който започна заради забавено изплащане на ваучери и пари за клас прослужено време, лоши условия на труд, помещения, в които температурата е висока, липса на работно облекло и др. 

Мая Манолова се ангажира да предложи на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията промяна на срока за изплащане на компенсации за нетните разходи, които произтичат от задължения на „Български пощи“ за предоставяне на универсалната пощенска услуга от 1 януари 2020 г. на 1 януари 2019 г. Предложеният от омбудсмана текст е към проекта на ЗИД за пощенските услуги, качен за обществено обсъждане на сайта на ресорното министерство. Освен това, с цел подобряване финансовото състояние на компанията, Манолова ще препоръча на всички държавни институции да ползват услугите на „Български пощи“ ЕАД.