Заведение в Созопол поискало от клиентите си пари за незаети места. На разпространена в интернет касова бележка се вижда как за четири резервирани, но незаети стола, ресторантът е начислил по 20 лева, или общо 80 лева, съобщава Нова ТВ. Собственикът на заведението коментира, че подобна такса е лоша ресторантьорска практика, която те не прилагат. Той твърди, че този случай е единичен и е породен от агресивно поведение от страна на клиентите.
Клиентите от своя страна твърдят, че са срещнали лошо отношение от страна на сервитьорите. Собственикът заяви, че това действие и било грешка и реакцията им не е била правилна.
По разпореждане на министър-председателя Бойко Борисов министърът на туризма Николина Ангелкова назначи незабавна проверка за категоризацията на заведението в Созопол.
„Недопустимо е да има такса „Празен стол”. Още снощи по изрично разпореждане на премиера направихме пълна проверка на заведението. За мен е учудващо и като потребител, и като министър как може да се начислява подобна такса. Това са рискове, които трябва да се калкулират”, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова.
Комисията за защита на потребителите извърши незабавна проверка в обекта. Установено беше, че потребителите не са заплатили изисканата такса.
От Комисията посочват, че подобни опити за накърняване на потребителските права не могат да бъдат поощрявани. Те напомнят случая от миналата година, когато ресторант в Стара Загора изискваше от клиентите си да заплащат такса от минимум 20 лв. в случай, че детето им играе в заведението – нарушение, за което търговецът бе санкциониран.