Search Suggestions
      вторник, 06.05.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Стефан Чайков: Насажда се мнение, че цялата пътна гилдия се е сдружила, за да краде от асфалта

          „За да се докаже количеството и качеството на положения асфалт, на всеки 2000 квадрата от пътната настилка, трябва да правите по три ядки, или 30 проби на километър трябва да се направят, за да се види колко е дебелината на асфалта. Асфалтът не е сирене, което да отрежеш точно до сантиметър. Проби не се правят по дължината на коловоза, а напречно, за да се види как се е изместил асфалтът и какво е състоянието на пътя в двете страни“.

          - Реклама -

          Това поясни пред БНР Стефан Чайков, председател на УС на Българска браншова камара „Пътища“.

          И посочи, че за проверка не се приема една ядка и има техническа спецификация, одобрена от АПИ.

          „Отношението към бранша не е етично. От Министерството на регионалното развитие и благоустройството се опитват да ни злепоставят умишлено. В момента се насажда в обществото мнението, че цялата пътна гилдия се е сдружила, за да краде от асфалта. В тази група трябва да добавим и Европейската комисия… Има недостатъци, никой не е безгрешен. Пътните строители сме олицетворение на това, което представлява цялата държава. Но да се говори на ангро за целия строителен сектор, е неприемливо. Най-вероятно с Камарата на строителите ще излезем с писмена позиция по този въпрос“.

          Tой подчерта причини пътищата в Европа, включително в съседните балкански страни, да са в пъти по-добри от нашите:

          „В тези страни поддържането е на друго ниво, а ремонтите, особено на магистралите, се правят на седмата-осмата година. Най-натоварените магистрали в Германия се ремонтират на всеки шест години, плюс текущото поддържане, което е на светлинни години от нашето… Секторът у нас не е дофинансиран в продължение на 15 години“. 

          По думите му авансовите плащания са нормална търговска практика извън България.

          И даде пример с обекти в САЩ, при които авансите достигат до 80%. 

          „За да се докаже количеството и качеството на положения асфалт, на всеки 2000 квадрата от пътната настилка, трябва да правите по три ядки, или 30 проби на километър трябва да се направят, за да се види колко е дебелината на асфалта. Асфалтът не е сирене, което да отрежеш точно до сантиметър. Проби не се правят по дължината на коловоза, а напречно, за да се види как се е изместил асфалтът и какво е състоянието на пътя в двете страни“.

          - Реклама -

          Това поясни пред БНР Стефан Чайков, председател на УС на Българска браншова камара „Пътища“.

          И посочи, че за проверка не се приема една ядка и има техническа спецификация, одобрена от АПИ.

          „Отношението към бранша не е етично. От Министерството на регионалното развитие и благоустройството се опитват да ни злепоставят умишлено. В момента се насажда в обществото мнението, че цялата пътна гилдия се е сдружила, за да краде от асфалта. В тази група трябва да добавим и Европейската комисия… Има недостатъци, никой не е безгрешен. Пътните строители сме олицетворение на това, което представлява цялата държава. Но да се говори на ангро за целия строителен сектор, е неприемливо. Най-вероятно с Камарата на строителите ще излезем с писмена позиция по този въпрос“.

          Tой подчерта причини пътищата в Европа, включително в съседните балкански страни, да са в пъти по-добри от нашите:

          „В тези страни поддържането е на друго ниво, а ремонтите, особено на магистралите, се правят на седмата-осмата година. Най-натоварените магистрали в Германия се ремонтират на всеки шест години, плюс текущото поддържане, което е на светлинни години от нашето… Секторът у нас не е дофинансиран в продължение на 15 години“. 

          По думите му авансовите плащания са нормална търговска практика извън България.

          И даде пример с обекти в САЩ, при които авансите достигат до 80%. 

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Силен дъжд наводни силистренското село Смилец

          Силен дъжд наводни тази вечер къщи и градини и покри с кални наноси по улиците на силистренското село Смилец. Каналът в селото не е...

          Възстановено е движението през Прохода на Републиката

          Възстановено е движението през Прохода на Републиката, след като по-рано тази вече беше непроходим за автомобили за повече от часа заради две тежки катастрофи. Около...

          Цветан Цветанов: Бойко Борисов е неузнаваем, МВР съдейства на организираната престъпност

          Бившият силов министър заяви, че спиралата от служебни министри през последните години е довела до липсата на правене на политики в МВР „Доверието в системата...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions