Search Suggestions
      петък, 04.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ЦИК: Условията и редът за провеждане на предизборната кампания

          Централната избирателна комисия (ЦИК) определи условията и реда за провеждането на предизборната кампания за предсрочните избори на 27 октомври със свое решение.

          - Реклама -

          Предизборната кампания се открива на 27 септември 2024 г. (30 дни преди изборния ден) и приключва в 24:00 ч. на 25 октомври 2024 г.

          Предизборната кампания се води на български език.

          Предизборните събрания са публични, като за реда при провеждането им отговарят организаторите и органите на Министерството на вътрешните работи. Събранията се организират съгласно Закона за събранията, митингите и манифестациите.

          „Предизборна агитация“ е призив за подкрепа или за неподкрепа на кандидат, партия, коалиция или инициативен комитет.

          Наименованието и символите на партия и коалиция, поставени върху предмети, в които не се съдържа призив за подкрепа, не се смятат за агитация по смисъла на кодекса.
          Гражданите, партиите, коалициите, инициативните комитети, кандидатите и застъпниците имат свобода на изразяване и на предизборна агитация в устна и писмена форма на предизборни събрания, както и чрез доставчиците на медийни услуги.

          Забранява се предизборна агитация 24 часа преди изборния ден и в изборния ден.

          Също така се забранява унищожаването и заличаването на агитационни материали, поставени по определения в Изборния кодекс ред, до приключване на изборите; публикуването и излъчването на анонимни материали, свързани с предизборната кампания; използването на агитационни материали, които застрашават живота и здравето на гражданите, частната, общинската и държавната собственост и безопасността на движението; използването на агитационни материали, които накърняват добрите нрави; използването на агитационни материали, които накърняват честта и доброто име на кандидатите; използването на агитационни материали, съдържащи герба и/или знамето на България и/или на чужда държава, както и религиозни знаци или изображения; използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация; провеждането на предизборна агитация в държавни и общински учреждения, институции, държавни и общински предприятия и в търговски дружества с повече от 50 на сто държавно или общинско участие в капитала; провеждането на предизборна агитация на работните места от лица на изборна длъжност в синдикалните и работодателските организации; предизборна агитация от служители на вероизповеданията; поставянето на агитационни материали на партии, коалиции и инициативни комитети в изборните помещения, както и на разстояние, по-малко от 50 метра от входа на сградата, в която е изборното помещение, през изборния ден и до края на гласуването; в търговска реклама да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция или инициативен комитет или кандидат.

          Пълните условия може да видите ТУК .

          Централната избирателна комисия (ЦИК) определи условията и реда за провеждането на предизборната кампания за предсрочните избори на 27 октомври със свое решение.

          - Реклама -

          Предизборната кампания се открива на 27 септември 2024 г. (30 дни преди изборния ден) и приключва в 24:00 ч. на 25 октомври 2024 г.

          Предизборната кампания се води на български език.

          Предизборните събрания са публични, като за реда при провеждането им отговарят организаторите и органите на Министерството на вътрешните работи. Събранията се организират съгласно Закона за събранията, митингите и манифестациите.

          „Предизборна агитация“ е призив за подкрепа или за неподкрепа на кандидат, партия, коалиция или инициативен комитет.

          Наименованието и символите на партия и коалиция, поставени върху предмети, в които не се съдържа призив за подкрепа, не се смятат за агитация по смисъла на кодекса.
          Гражданите, партиите, коалициите, инициативните комитети, кандидатите и застъпниците имат свобода на изразяване и на предизборна агитация в устна и писмена форма на предизборни събрания, както и чрез доставчиците на медийни услуги.

          Забранява се предизборна агитация 24 часа преди изборния ден и в изборния ден.

          Също така се забранява унищожаването и заличаването на агитационни материали, поставени по определения в Изборния кодекс ред, до приключване на изборите; публикуването и излъчването на анонимни материали, свързани с предизборната кампания; използването на агитационни материали, които застрашават живота и здравето на гражданите, частната, общинската и държавната собственост и безопасността на движението; използването на агитационни материали, които накърняват добрите нрави; използването на агитационни материали, които накърняват честта и доброто име на кандидатите; използването на агитационни материали, съдържащи герба и/или знамето на България и/или на чужда държава, както и религиозни знаци или изображения; използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация; провеждането на предизборна агитация в държавни и общински учреждения, институции, държавни и общински предприятия и в търговски дружества с повече от 50 на сто държавно или общинско участие в капитала; провеждането на предизборна агитация на работните места от лица на изборна длъжност в синдикалните и работодателските организации; предизборна агитация от служители на вероизповеданията; поставянето на агитационни материали на партии, коалиции и инициативни комитети в изборните помещения, както и на разстояние, по-малко от 50 метра от входа на сградата, в която е изборното помещение, през изборния ден и до края на гласуването; в търговска реклама да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция или инициативен комитет или кандидат.

          Пълните условия може да видите ТУК .

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Христо Христов и Сафие Юрдакул: Изкривената истина за лагерите е нова рана

          В студиото на "Честно казано" огорчението си от случай, свързан с "Белене" споделиха разследващият журналист Христо Христов и председателят на Организацията за българските турци...

          Решение на ВАС освети проблеми в избора на генерален директор на БНТ

          Единственият човек, който обжалва процедурата по неизбирането на генерален директор на Българската национална телевизия (БНТ) от предишния състав на Съвета за електронни медии (СЕМ),...

          Тасев: Български фирми отдавна са свързани с руската военна промишленост

          „Предупредих, че това ще стане още преди две години“. Това заяви Лъчезар Тасев — бивш офицер от научно-техническото разузнаване — в предаването „Честно казано“...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions