Китайски производител на перилни препарати се извини за тв реклама, която мнозина в Китай и по света определиха като „най-расистката реклама“, предаде Ройтерс.
В рекламата чернокож мъж подсвирва на привлекателна китайка, която му маха да се приближи.
После жената пъхва в устата на мъжа капсула с перилен препарат и го набутва в перална машина с главата напред. След като жената отваря капака, отвътре се появява азиатец със светла кожа.
След като рекламата беше пусната хиляди хора от цял свят се възмутиха от расисткия й замисъл.
„Изказваме най-искрени извинения и се надяваме, че интернет ползвателите и медиите няма да търсят различни тълкувания на съдържанието на рекламата“, заяви компанията.
Това не е първият случай на расистка реклама – преди време тайландска компания се извини заради слоган „Само ако си бял, ще спечелиш“.
Публични обсъждания за расова дискриминация не са обичайни в Китай, където водеща позиция има етническото мнозинство хан. Въпреки това в страната живеят още десетки малцинствени групи, както и растящ брой чужденци, включително от африкански страни, отбелязват експерти.
Search Suggestions