Откакто столицата на Естония започна да предоставя безплатен обществен транспорт за жителите през 2013 г., се твърди, че се прави € 20 милиона печалба всяка година. Но наистина ли е успешен амбициозният план за намаляване на трафика и спестяване на пари на гражданите?
В Лондон месечна карта за пътуване за целия град струва почти £ 200. В Копенхаген, град, който е много по-малък, ще платите £ 160.
Столицата на Естония въведе безплатен обществен транспорт в началото на 2013 г., след като популисткият кмет Едгар Сависар организира референдум по въпроса, заклеймен от критици, идеята по онова време е била описвана като политически трик, който градът не може да си позволи.
Три години по-късно Сависар е отстранен заради обвинения в корупция, но градът остава ангажиран с програмата, като официалните служби твърдят, че дори имат печалба. От старта на проекта 25000 души са се регистрирали в града, който преди това е имал население от 416 000, като това е и основната причина за критики. Колкото повече пари за Талин, толкова по-малко за местата, които новодошлите хора оставят след себе си, обяснява д-р Одед Котки, експерт, който е провел едногодишно проучване по проекта.