Министърът на транспорта Росен Желязков коментира в „Тази сутрин“ инцидента на жп надлеза при село Мокрище, при който пострадаха три деца.
„Мисля, че отмина времето когато формата на собственост и ангажиментите към подобни съоръжения можеше да оневини една или друга администрация. Става въпрос за публична инфраструктура. И държавата, и общините следва да поддържат подобни съоръжения.“
Министърът заяви, че в последните години се взимат мерки да се предотвратят следващи инциденти.
„Само един пример: в участъка София – Елин Пелин 17 прелеза се заменят в момента с подлези и надлези, за да се осигури безпрепятствено пресичане.“
Запитан дали вярва, че хората ще слязат от автомобилите и ще предпочетат железопътния транспорт, Желязков отговори, че железниците са приоритет в цяла Европа и след всички мултимилиардни инвестиции това е бъдещето. Това е по-безопасен транспорт, по-екосъобразен и по-удобен, добави той.
„До 23-та година от София до Бургас ще се пътува с проектните скорости от 160 км/ч, голяма инвестиция ще се направи в пътния възел в Пловдив, за да се реновира цялата инфраструктура.“
На въпроса гарантира ли се сигурността на пътниците и служителите, министърът заяви, че държавата трябва да се бори с гратисчийството. Някои пътници отказват да си плащат документите и това често става в сговор с кондукторите.
„До края на този месец ще бъде анонсирана новата билетоиздаваща система, която ще позволи да се купуват билети онлайн с нови посттерминали отделно в гаровите комплекси. Контролът ще бъде значително подобрен. Така ще се засича съотношението на превозен документ към броя пътници.“
Росен Желязков заяви, че от концесията на летище София очаква да влязат над 2 млрд приходи в държавата. Възможно е с част от тях да се погасят дълговете на БДЖ към държавата. Годишните концесионни задължения ще влязат във фонда за подпомагане на пенсионната система, допълни още той.